نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 16:32

استقبال از مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری از نیمه اسفند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر امسال با توجه به تقارن تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان از 15 اسفندماه آغاز به کار می‌کند، گفت: سال گذشته سه میلیون و 240 هزار نفر وارد استان شدند اما ماندگاری این مسافران تنها 1.2 روز بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علیرضا جیلان ظهر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر امسال با توجه به تقارن تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفندماه آغاز به کار می‌کند، گفت: سال گذشته سه میلیون و ۲۴۰ هزار نفر وارد استان شدند اما ماندگاری این مسافران تنها ۱.۲ روز بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در تعطیلات نوروزی سال گذشته ۸۱۰ هزار خودرو در سطح استان تردد کردند و یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری و مراکز تفریحی بازدید کردند.

وی افزود: میانگین ماندگاری یک مسافر در چهارمحال و بختیاری ۱.۲ روز است که این مشکل بزرگی برای ما به شمار می‌رود که امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌های ویژه‌ای ماندگاری مسافر در استان را افزایش دهیم.

جیلان اضافه کرد: با وجود عبور بیش از سه میلیون مسافر از استان تنها ۱۰۱ هزار نفر شب در استان اقامت کردند.

وی عنوان کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروزی باید مکان‌هایی را برای صرف غذای مسافران آماده کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از سوم فروردین‌ماه آغاز می‌شود باید بتوانیم سفرهای کوتاه نیم‌روزی مسافران را پوشش دهیم و تفرجگاه‌ها و پارک‌ها را برای صرف افطاری آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما کمبود تخت برای اسکان مسافر نداریم، افزود: ما در استان سه هزار و ۴۳۴ تخت در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها، مسافرخانه‌ها و ... داریم که سال گذشته تنها ۷۰ تا ۷۵ درصد آن‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

جیلان با بیان اینکه از ۱۵ اسفندماه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در استان آغاز به کار می‌کنند، اضافه کرد: ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر مانده به شهرها با برپایی سیاه‌چادر و کمپ اقامتی به استقبال مسافران نوروزی می‌رویم.

وی توضیح داد: به تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تذکر داده شده است که ورودی شهرها را تمیز و فضاسای کنند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1056684

مهمترین اخبار ایران و جهان: