نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 17:03

بارش خفیف برف تا هفته آینده میهمان اردبیل خواهد بود

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی بارش خفیف برف تا سه‌شنبه هفته آینده میهمان اردبیل خواهد بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز آسمان غالب مناطق استان نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای از مناطق به ویژه نوار شرقی گاهی مه آلود و در نواحی مرکزی و جنوبی با بارش پراکنده و خفیف برف همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه از فردا میزان ابرناکی هوا کاسته شده و آسمان کمی تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود، گفت: از روز یکشنبه تا سه شنبه با گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، شاهد افزایش ابرناکی، رخداد مه و بارش‌های پراکنده و خفیف برف به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: تا اواسط هفته آینده هوای سرد زمستانی طی ساعات شبانه و اوایل صبح در استان ماندگار خواهد بود لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز صرفه‌جویی‌های لازم را به عمل آورند.

محمدی با اشاره به با توجه به احتمال کولاک برف، یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها و گردنه‌های برف گیر استان در روزهای آینده بیان کرد: لازم است رانندگان ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضرور و همراه داشتن تجهیزات زمستانی مورد نیاز، در صورت تردد در جاده‌های مواصلاتی احتیاط‌های لازم را مدنظر قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031940

مهمترین اخبار ایران و جهان: