نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 16:33

ارتباط با همسایگان ویژگی دولت رئیسی/ سیاست خارجی پویا است

سمنان- امام جمعه موقت سمنان، ضمن اشاره به ارتباط دولت سیزدهم با همسایگان به مثابه یک ویژگی دولت رئیسی، گفت: سیاست خارجی دولت امروز پویا و سازنده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلی این شهر، ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین و همچنین سفر امیر عبدالهیان به کشورهای منطقه، بیان کرد: این سفرها دارای دستاوردهای خوبی برای کشورمان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم دولت حجت الاسلام رئیسی تعامل با دنیا است، ابراز کرد: این تعامل سبب اثربخشی بیشتر ایران اسلامی در تعاملات خواهد شد.

ایستادگی در برابر استکبار

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دولت سیزدهم با همسایگان ارتباط و تعامل سازنده دارد و این یکی از ویژگی‌های دولت رئیسی به شمار می‌آید، ابراز کرد: دیپلماسی و سیاست خارجی دولت پویا و سازنده بوده است.

مهدوی نژاد با بیان اینکه آمریکای لاتین حیاط خلوت آمریکا است، گفت: سفر رئیس جمهور با این منطقه نشان از افول آمریکا دارد همچنین باید گفت ویژگی‌های دولت‌ها و ملت‌های آمریکای لاتین ایستادگی در برابر استکبار گران است.

وی با بیان اینکه این سفرها قطعاً اثرگذار خواهد بود، گفت: سفر دولتمردان ما به کشورهای مختلف در راستای گشایش گره‌های پیش روی کشور و اعتلای ایران اسلامی انجام می‌شود که قطعاً برکات خوبی هم خواهد داشت.

اولویت‌های دولت در سیاست خارجی

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ما در برهه کنونی، ارتباط ویژه با کشورهای همسایه ایران است، گفت: دولت سیزدهم به این امر به مثابه یک برنامه عملیاتی دقت نظر و تاکید دارد.

مهدوی نژاد همچنین به موضوع کم آبی اشاره کرد و خواستار صرفه‌جویی مردم و عزم همگانی در زمینه مقابله با خشکسالی و آثار شوم کم آبی در شهرستان سمنان و سراسر استان سمنان شد.

وی ضمن گرامی‌داشت اعیاد پیش رو شامل قربان و غدیر، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که بهترین و پویاترین جشن‌ها و برنامه‌ها در این مناسبت‌های دینی مهم، صورت گرفته و شاهد نشاط در جامعه باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303884

مهمترین اخبار ایران و جهان: