نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 16:53

میزان رضایت دانشجویان علوم پزشکی از وام های دانشجویی اعلام شد

دانشجویان علوم پزشکی از اعطای وام های ازدواج و تحصیلی بیشترین رضایت و از اعطای وام ودیعه مسکن کمترین میزان رضایت را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شیرین رضایی مدیر برنامه ریزی و ارزیابی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت امروز در نشست خبری عملکرد صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، نتایج طرح سنجش رضایتمندی دانشجویان علوم پزشکی از خدمات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و ادارات رفاه دانشگاه های علوم پزشکی را اعلام کرد.

وی افزود: یکی از مباحث مهم در مدیریت کیفیت، مشتری مداری است و مشتری اصلی صندوق رفاه هم دانشجویان علوم پزشکی هستند و برای سنجش رضایتمندی این دانشجویان پرسشنامه ای تهیه شد و برای همه دانشجویان علوم پزشکی ارسال شد و در نهایت ۶ هزار و ۶۰۰ دانشجو به ما پاسخ دادند.

رضایی خاطرنشان کرد: سنجه های متفاوتی در این تحلیل مدنظر قرار گرفت و از انواع تسهیلات تا تیپ بندی دانشگاه های علوم پزشکی در تحلیل مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: در نهایت دانشجویان از خدمات صندوق رفاه و ادارات رفاه دانشگاه ها رضایت نسبی داشتند. نحوه و میزان پرداخت وام ودیعه مسکن پایین ترین و وام ازدواج و وام تحصیلی بیشترین میزان رضایت را در میان دانشجویان علوم پزشکی داشته است.

مدیر برنامه ریزی و ارزیابی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار داشت: بیشترین میزان مشارکت در میان دانشجویان علوم پزشکی مقطع کارشناسی و همچنین دانشجویان دختر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج این نظرسنجی ۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به عنوان برترین ها اعلام شدند که شامل آبادان، جهرم، گناباد، کاشان و دزفول بوده اند.

در همین زمینه دکتر علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: این کار پژوهشی برای اولین بار در سطح دانشگاه های کشور انجام شده است و برای نخستن بار میزان رضایت دانشجویان از خدمات صندوق رفاه و ادارات رفاه دانشگاه های علوم پزشکی به صورت آکادمیک سنجیده شده است.

وی گفت: نتایج این سنجش رضایتمندی موجب شده است که کلاس های آموزشی و توجیهی برای تمام کارکنان ادارات رفاه دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شود تا با آخرین قوانین مورد نظر در این حیطه ها آشنا شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1296084

مهمترین اخبار ایران و جهان: