نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 08:48

رقابت 2 هزار دانش آموز ایلامی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش ایلام گفت: 2 هزار دانش آموز استان برای ورود به مدارس استعدادهای درخشانطی امروز و فردا با هم به رقابت می پردازند.

حشمت اله وردی رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان ایلام صبح پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: امروز و فردا ۲ هزار دانش آموز دختر و پسر برای ورود به پایه های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان آزمون می دهند.

وی افزود: آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعداد های درخشان استان ایلام در روز پنج شنبه اول تیر با حضور یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۹ حوزه امتحانی در شهرستان های ایلام و دره شهر برگزار می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش وپرورش استان ادامه داد: در روز جمعه دوم تیرماه با حضور ۵۰۰ دانش آموز برای تکمیل ظرفیت پایه دهم این مدارس در ۲ حوزه امتحانی در شهرستان ایلام با هم به رقابت می پردازند.

اله وردی یادآور شد: از میان داوطلبان حاضر در پایه هفتم ۱۱۶ نفر دختر و پسر به نسبت برابر و از میان دانش آموزان متقاضی تکمیل ظرفیت برای ورود به پایه دهم ۵۱ دختر و  ۴۹ پسر در رشته های ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی و علوم تجربی پذیرفته خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در استان ایلام ۲ مرکز آموزشی استعدادهای درخشان به تفکیک جنسیت وجود دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1301584

مهمترین اخبار ایران و جهان: