نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 13:03

تغییر نگرش آحاد جامعه، تنها راه مقابله با تنش‌های آبی حال حاضر

امام جمعه اقلید گفت: باتوجه به شرایط کشور در حوزه منابع آبی و ناکارآمدی قوانین و زیرساخت‌های مربوط به این بخش به‌نظر می‌رسد سریع‌ترین، کارآمد‌ترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبی حال‌حاضر و پیش‌رو تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع کشور به‌خصوص منابع آبی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید؛ حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اقلید بر لزوم صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب تاکید کرد و گفت: تبلیغ و ترویج نحوه صحیح مصرف آب از طریق ارائه الگوی مصرف متناسب با شرایط فرهنگی، مذهبی و اقلیمی کشور از سوی نهادها و سازمان‌های مسئول و از آن‌مهم‌تر سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند در جامع‌پذیری فرهنگ صرفه‌جویی بسیار مفید فایده باشد.

وی افزود: باتوجه به شرایط کشور در حوزه منابع آبی و ناکارآمدی قوانین و زیرساخت‌های مربوط به این بخش به‌نظر می‌رسد سریع‌ترین، کارآمد‌ترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبی حال‌حاضر و پیش‌رو تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع کشور به‌خصوص منابع آبی است. 

خطیب جمعه اقلید، بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت‌های بالای نظام آموزش و پرورش در جهت درونی‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و تربیت نسل آینده به بهترین شکل، تاکید کرد و گفت: به نظر می‌رسد این امر از طریق ارائه محتوای متناسب در مصرف بهینه منابع آب کشور می‌تواند تصویری درست از نحوه مصرف آب را در ذهن مسئولان و مدیران نسل آینده کشور ایجاد کند.

جهاد سازندگی؛ الگوی عمران و آبادانی

حجت الاسلام گشول در ادامه ضمن گرامیداشت هفته جهاد سازندگی ، این نهاد را برادر سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت: شاید در عظمت خدمات نهادهای انقلاب اسلامی هیچ نهادی به دو نهاد سپاه و جهاد سازندگی نرسد، زیرا این نهاد دوقلوی انقلاب، مظهر ایمان انقلابی و روحیه و مدیریت جهادی و همچنین سازندگی مادی و معنوی شدند و هرکدام در جایگاه خود الگوهایی ماندگار از حکمرانی ایمانی را به جای گذاشتند.

خطیب جمعه اقلید، یادآور شد: میزان ساخت و سازهای راهگشای جهاد سازندگی در روستاها از راه، حمام، مدرسه،مسجد، کتابخانه، کانالهای آب، ورزشگاه و درمانگاه، تراز نظام اسلامی را در جهان ارتقاء داد و مسیر نوینی را در توسعه و پیشرفت جهانیان نهاد که اگر بروزرسانی می‌شد امروزه گره‌گشای بسیاری از مشکلات ما در عرصه اقتصادی و اجتماعی بود.

او در خاتمه اضافه کرد: جهاد سازندگی الگوی بدیع و نو در حکمرانی الهی و خدمتگزارانه به خلق خدا و ترکیبی بی‌بدیل از مدیریت و نهاد ایمانی و انقلابی روزآمد و پیشتاز را ارائه کرد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1288484

مهمترین اخبار ایران و جهان: