نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 12:37

«مهمونی 10 کیلومتری غدیر» در گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان از برگزاری راهپیمایی 10 کیلومتری عید غدیر و برپایی بیش از 500 موکب در قالب جشن و پیاده روی خانوادگی خبرداد.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: به‌مناسبت عید غدیرخم جشن مردمی و خانوادگی با برپایی موکب‌ها به طول ۱۰ کیلومتر در استان گلستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشن همانند برپایی موکب در اربعین حسینی است و در مجموع در ۹ شهرستان استان گلستان، بیش از ۵۰۰ موکب به طول ۱۰ کیلومتر برپا و برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: این مراسم در عصر 16 تیرماه 1402 همزمان با عید غدیرخم از حدفاصل میدان مازندران تا میدان کریمی با برپایی ۲۵۰ موکب به طول بیش از سه کیلومتر و با حضور اجتماعات مختلف مردمی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر در گرگان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این موکب‌ها در شهرستان‌های گنبدکاووس، مینودشت، آزادشهر، گالیکش، علی‌آبادکتول،کردکوی، بندرگزو رامیان نیز به تناسب هر شهرموکب‌هایی برپا می‌شود که در مجموع برپایی این موکب‌ها در استان گلستان ۱۰ کیلومتر خواهد بود.

گرزین گفت: پیش‌بینی می‌شود در کل استان گلستان بیش از ۵۰۰ موکب برپا و تنها در شهر گرگان بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این موکب‌ها دیدن کرده و در این ویژه برنامه حضور داشته‌باشند.

وی بیان کرد: تمام نهادهای فرهنگی، شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی شهرها، استانداری، هیئات مذهبی، گروه‌های جهادی، سازمان تبلیغات اسلامی و اقشار دیگر در برپایی این جشن مردمی و خانوادگی مشارکت خواهند داشت.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290284

مهمترین اخبار ایران و جهان: