نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 14:01

عزم اتحادیه اروپا جهت جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط قرقیزستان

سفیر اتحادیه اروپا در قرقیزستان گفت: ما با «بیشکک» همکاری‌های را آغاز کرده ایم که موجب جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «مرلین یوسفسون» سفیر اتحادیه اروپا در قرقیزستان در جمع خبرنگاران گفت: ما با بیشکک در زمینه رعایت تحریم‌ها علیه روسیه همکاری می‌کنیم و سمینارهایی را برای سازمان‌های دولتی برگزار می‌کنیم.

به گفته وی، فهرست کالاهای وارداتی قرقیزستان که تحت نظارت اتحادیه اروپا هستند، تهیه شده است.

یوسفسون افزود: علاوه بر این، کالاهایی وجود دارند که می‌خواستیم واردات آنها را با دقت بیشتری کنترل کنیم. به همین دلیل کارشناسان کشورهای اروپایی سمینارهایی را برای متخصصان سازمان‌های دولتی قرقیزستان برگزار می‌کنند. ما اقدامات لازم برای توقف کامل جریان‌ها و اعمال محدودیت‌ها انجام می‌دهیم.

گفتنی است، چندین شرکت‌ قرقیزستانی در فهرست ناقضان تحریم‌های اعمال‌شده برای صادرات کالا به روسیه قرار داشتند.

به گفته کارشناسان، افزایش شدید مبادلات بازرگانی در کشورهای آسیای مرکزی در دو سال گذشته ناشی از گسترش صادرات مجدد کالا از چین، اروپا و چندین کشور دیگر جهان به روسیه است.

با وجود تحریم‌ها، مبادلات بازرگانی بین روسیه و غرب در مورد برخی از کالاها همچنان برقرار است. به این ترتیب، طی 11 ماه سال 2023 میلادی آمریکا از روسیه به ارزش بیش از 1 میلیارد و 17 میلیون دلار اورانیوم وارد کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1640940

مهمترین اخبار ایران و جهان: