نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 09:35

تنها راه عبور از آسیب‌های اجتماعی تقویت ایمان و امید و هویت ملی بین دانش‌آموزان است

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: تنها راه عبور از آسیب های اجتماعی تقویت ایمان، امید، هویت ملی، دینی و اعتقادی دانش آموزان در مدارس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در حاشیه بازدید از خانه یاریگران زندگی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سلامت دانش‌آموزان در تمام ابعاد جسمی و روحی آنان دغدغه مهم نهاد تعلیم و تربیت است.

وی افزود: دانش‌آموزان دغدغه اول خانواده‌ها و دغدغه مهم و اولویت اول آموزش و پرورش و مسئولین است؛ زیرا هر گونه آسیب جسمی و روحی وارده بر دانش‌آموزان، بسیار فراگیر بوده و این آسیب‌ها از سطح خانواده‌ها آغاز، در مدارس بروز یافته و در سطوح مختلف جامعه رشد می‌کند؛ بنابراین ضروری است، دانش‌آموزان در انتخاب مسیر متناسب با هویت خود و برگزیدن دوست یاریگر، با قدرت عقلی و منطقی بالای خود فکر کنند، دانش و اطلاعات خود را ارتقا دهند و سپس تصمیم بگیرند. 

کاظمی تصریح کرد: ارتقای کیفیت فعالیت کانون‌های یاریگران زندگی به‌عنوان هدف اصلی از تشکیل این کانون‌ها است تا برنامه‌هایی که در مدارس اتفاق می‌افتد منجر به کیفیت کانون‌ها شود. باید به‌سمتی حرکت کنیم که تمام دانش‌آموزان مدرسه عضو کانون شوند و فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در طول مدرسه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنند.

وی عنوان داشت: امروز الگوی دسترسی تغییر کرده به نحوی که اگر در گذشته فرد برای تامین مواد مورد نیاز به سختی می‌افتد و در یک شبکه سنگین مواد را تامین می‌کرد امروز به واسطه دسترسی در فضای مجازی و اینترنت نرخ دسترسی به شدت کاهش یافته است.

علیرضا کاظمی ادامه داد: نگاه توطئه آمیز دشمنان اسلام در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تغییر باورها و نگرش‌های نسل نو را می‌توان به راحتی در این شرایط احساس کرد.

وی اظهار کرد: تنها راه عبور از این آسیب‌های اجتماعی، تقویت ایمان، امید، هویت ملی، دینی و اعتقادی؛ افزایش آگاهی، دانش و تقویت مهارت‌ها و توانمندی آنان است؛ برای اینکه دانش‌آموزان توانمند و برخوردار از مهارت لازم تحویل جامعه بدهیم باید موقعیت‌های تربیتی فراوانی در قالب نقش پذیری‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی ایجاد کرد تا در مسیر تربیت قرار بگیرند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1632740

مهمترین اخبار ایران و جهان: