نیوز سیتی!
17 دی 1402 - 10:01

برای عبور از بحران کم‌آبی تابستان در خراسان‌شمالی باید «قرارگاه آب» تشکیل شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادلائمه خراسان‌شمالی (ع) گفت: برای عبور از هرگونه بحران کم‌آبی و مدیریت منابع آبی استان باید قرارگاهی با عنوان «قرارگاه آب» تشکیل دهیم.

سرهنگ مجتبی مداحی، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادلائمه (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید میزان بارش نزولات جوی وشرایط محتمل پیش رو، اگر از الان به فکر نباشیم، تابستان سختی را خواهیم داشت.

وی گفت: درست است که شرکت آبفا و قرارگاه امام حسن علیه السلام و برخی اعتبارات محرومیت زدایی به موضوع آب کمک خواهد کرد اما این کافی نیست و باید اقدام ویژه ای در قالب قرارگاه آب انجام شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادلائمه (ع) افزود: بایستی از همه ظرفیت‌های استان در جهت رفع تنش آبی استان کمک گرفته شود.

سرهنگ مداحی تصریح کرد: همانطور که در مسأله کرونا همه ظرفیت‌ها پای کار آمدند و به علوم پزشکی کمک کردند، الان بایستی این اتفاق بیافتد و به کمک آبفا برویم.

وی گفت: سازمان بسیج سازندگی علاوه بر کمک‌هایی که در قالب قرارگاه امام حسن علیه السلام و اعتبارات محرومیت زدایی به موضوع آب دارد آمادگی راه اندازی این قرارگاه را نیز دارد.

مداحی تاکید کرد: عمل به موقع و به اندازه اگر صورت نگیرد غافلگیر خواهیم شده وآسیب خواهیم دید.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1629184

مهمترین اخبار ایران و جهان: