نیوز سیتی!
21 دی 1402 - 16:50

افزایش قلمرو نیروی دریایی ارتش درجهان

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در نیروهای مسلح به طور طبیعی بحث تقویت حضور در دریا با جدیت دنبال می شود، گفت: حضور نیروی دریایی راهبردی کشورمان در قلمرو دریایی جهان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، محمد مهدی نژاد نوری بعدازظهر امروز در حاشیه اختتامیه دومین همایش ملی تمدن دریایی _مسیر پیشرفت در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر ضمن بیان اینکه در بهره برداری و استفاده از دریا در مقایسه‌ با سایر کشورها به شدت عقب هستیم،اظهار کرد: شاهد هستیم کشورهایی که بعضا دریا ندارند ولی در عرصه صنایع دریایی کار می کنند و خدماتی را به کشورهای دیگر می دهند اما ما با وجود داشتن دریا استفاده خاصی از دریا نکردیم.


دومین همایش ملی تمدن دریایی_مسیر پیشرفت در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر

وی به فرمایشات فرمانده کل قوا در رابطه با عمران و آبادی سواحل مکران افزود: با صدور گواهی های نسبی دولت فعالیت ها در حال شتاب گیری است.

 معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با ضمن بیان اینکه همایش ها و گردهمایی ها می‌تواند راهکاری های جدید پیشنهاد دهند،گفت: این نوع همایش ها باعث تقویت و ترغیب استفاده از دریا می شود.

وی به وجود شورای عالی صنایع دریایی در کشور اشاره کرد و گفت: تاثیر عملی این صنایع بسیار کم بوده است.

مهدی نژاد در ادامه گفت: در نیروهای مسلح به طور طبیعی بحث تقویت حضور در دریا را با جدیت دنبال می کنیم و همین طور که مشخص است عرصه و قلمرو حضور نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کرده و تا مدار ۱۰ درجه حضور دارند و با ناوگان به دور دنیا گشته اند و در عرصه دیپلماسی دفاعی در دریا، پروژه هایی در سطح شناورها و  زیر دریا را نیز توسعه دادند.

اختتامیه همایش  

وی با بیان اینکه باید در بخش های اقتصادی، صنعتی، گردشگری، سلامت و ... استفاده و حضورمان را در دریا توسعه دهیم، گفت: بخش عمده این کار منوط به برنامه ریزی دولت، حمایت و همکاری نیروهای نظامی در منطقه‌ که در راس آن تامین امنیت دریایی، انتقال دستاوردهای نظامی است که می‌تواند در عرصه های غیرنظامی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: با تصویب سیاست های کلی در زمینه دریا و تاکید مقام معظم رهبری در بحث توسعه سواحل مکران در برنامه های آینده شاهد نقش اثرگذار دولت باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1634484

مهمترین اخبار ایران و جهان: