نیوز سیتی!
16 اسفند 1402 - 11:30

اوجی‌ خبر داد: ایران میزبان اجلاس بعدی سران کشورهای صادر کننده گاز

وزیر نفت از میزبانی ایران برای اجلاس آینده سران کشورهای صادر کننده گاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم جواد اوجی وزیر نفت وزیر در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران طی سخنانی در باره اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز اظهار داشت: ما رتبه اول در حوزه جمع آوری گازهای مشعل را کسب کرده ایم. علاوه بر این  رشد تولید گاز طبیعی در میان کشورهای صادر کننده گاز 2.5 درصدبود که با توجه به تحریم ها تولیدما رشد 5 درصد داشته است.

وی ادامه داد: در این اجلاس مصوب شد که اجلاس آینده در ایران برگزار شود.علاوه بر آن توانمندی های صنعت نفت و گاز را ارائه کردیم و فرمت قراردادهای جدید در میادین گازی را برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی ارائه کردیم. در بحث صدور خدمات فنی و مهندسی و فروش محصولات گازی و خطوط انتقال و تقویت فشار هم توانمندی‌ها را ارائه دادیم.

اوجی تصریح کرد: زیرساخت ما برای انتقال انرژی از شمال به جنوب و شرق به غرب فراهم است و پیشنهاداتی خوبی در این اجلاس از سوی رئیس جمهور ارائه شد.

وزیرنفت عنوان کرد: زمستان امسال گذشت اما در بهمن و اسفند سرمای شدید داشتیم و به شکر خداو تلاش جهادی همکارانم در هیچ جای کشور قطعی گاز و افت فشار نداشتیم. پس از سیل در سیستان و بلوچستان مشکلی در حوزه گاز نداریم و در این دولت انقلابی در حوزه توسعه خطوط انتقال گاز در سیستان و بلوچستان بوجود آمد.

اوجی با اشاره به صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه نفت و گاز عنوان کرد: الان صدور خدمات فنی مهندسی در اروپا و قاره آمریکا هم انجام شده و شرکت‌های ما رتبه های خوبی در این زمینه کسب کردند.

در حال تکمیل....

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1682962

مهمترین اخبار ایران و جهان: