نیوز سیتی!
12 دی 1402 - 11:43

سوءاستفاده از نام هنرمند مطرح قلم‌زنی در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری اعضای باند 5 نفره‌ای که آثار هنری یکی از هنرمندان مطرح صنایع دستی استان اصفهان را در فضای مجازی به فروش می رساندند، خبر داد.

سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از هنرمندان مطرح عرصه قلم‌زنی به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر اینکه افرادی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش محصولات وی کرده و موجب وارد شدن خسارت‌های مادی و معنوی فراوانی به او  شدند موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی به کارشناسان پلیس گفت از طریق هنرجویانی که در کارگاه قلم زنی من مشغول فعالیت هستند، متوجه شدم آثارم به صورت غیرمجاز در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاص ناشناسی با سوءاستفاده از نام من اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه‌ها می‌کنند.

مرتضوی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز و در تحقیقات اولیه دریافتند افرادی ناشناس روزانه تعداد زیادی از مجموعه‌های مربوط به شاکی را با مبالغ ناچیزی در صفحات مختلف شبکه اجتماعی اینستاگرام  به فروش می‌رسانند.

رئیس پلیس فتا استا اصفهان گفت: با اقدامات تخصصی و هوشمندانه افسران پلیس فتا در نهایت ۵ نفر از گردانندگان اصلی این صفحات در فضای مجازی شناسایی و با اقدامات فنی اطلاعات هویتی و سکونتی آنان به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهمان ماموران وارد عمل شده و در هماهنگی‌ با مرجع قضائی در عملیات ضربتی هر ۵ نفر را در یکی از مناطق شهر اصفهان دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل کردند.

مرتضوی تصریح کرد: متهمان که در ابتدا منکر هر گونه جرمی بودند پس از مواجه با مدارک و مستندات پلیس به جرم خود معترف و به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

رئیس پلیس فتا استا اصفهان عنوان کرد: شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623962

مهمترین اخبار ایران و جهان: