نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 18:13

مأموریت موفق ناوشکن دنا هدیه جوانان ایرانی به مردم منطقه است

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به خود متکی بوده و ماموریت موفقیت آمیز ناوشکن دنا در اقیانوس ها، هدیه جوانان ایرانی به مردم منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دومین همایش ملی تمدن دریایی-مسیر پیشرفت که با حضور مسؤولان کشوری و متخصصان در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد، به مصوبات ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: در این ابلاغیه، مقام معظم رهبری دریاها و خصوصا دریاهای آزاد و اقیانوس ها را از مواهب الهی دانستند و آن‌ها را سبب رشد علم و فناوری، افزایش کار و ثروت، تولید اقتدار و بستر مناسبی برای تمدن سازی دانستند.

وی در ادامه به مابقی مصوبات مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: ایشان فرمودند ایران با موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرار داشتن میان دو دریا و برخورداری از هزاران کیلومتر سواحل و نیز جزایر و ظرفیت های فراوان بر زمین مانده، لازم است با حضور موثر در ساحل، فراساحل، اقیانوس و بهره گیری از آن به عنوان یک پیشران و توسعه کشور، برای احراز جایگاه شایسته منطقه ای و جهانی در بهره گیری از دریا اقدام کند.

دریادار ایرانی با بیان اینکه این دولت و مجلس در این مباحث میدانی وارد عمل شدند، اظهار داشت: امروز صحبت از اقتصاد اقیانوسی است و ما صنعت نفتکش ایران را در جهان ثابت کردیم.

امیر دریادار ایرانی تصریح کرد: در حوزه دریا همه ما حکم بین رشته ای را داریم یعنی همه به هم وصل هستیم و همه دستگاه های اجرایی مرتبط به دریا باید در این بخش نقش آفرینی کنند.
 

 
فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریا برای هر کشوری مزیتی دارد و مزیت کشور ما ارتباط و مستقیم و حضور اقیانوسی است.

وی با بیان اینکه همایش امروز بحث تمدن دریا و پیشرفت را بدنبال دارد و محورها اساسا در قالب دو سند بالادستی بیانیه گام دوم انقلاب است گفت: سیاست های اقتصاد دریا محور از طرف مقام معظم رهبری به همه دستگاه ها ابلاغ شده است.

وی افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث برقراری امنیت، همچنین دیپلماسی دفاعی دریایی، ارتباط و نقش در حوزه بین الملل و سیاست خارجی با توجه به توانمندی و ظرفیت هایی که در اختیار دارد فعالیت خواهد کرد و در این حوزه نقش آفرینی خود را انجام خواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در ادامه گفت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به خود متکی بوده و ماموریت موفقیت آمیز ناوشکن دنا در اقیانوس ها، هدیه جوانان ایرانی به مردم منطقه است.

وی با بیان اینکه امنیت و ایمنی دریانوردی در عمق آب های بین المللی و عمق ژئوپلتیکی و راهبردی نظام در مرزهای دریایی هزاران کیلومتر جا به جا شد اظهار داشت: این موضوع از افتخارات جمهوری اسلامی است.

استفاده از بستر دریا وضعیت بهتری را برای آیندگان رقم خواهد زد

امیر دریادار دوم آریا شفقت رودسری، فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز در این همایش گفت: امروز مسیر رشد و تعالی نه تنها کشور ما بلکه جهان در بهره برداری مناسب از مسیر در حوزه های دیپلماسی، مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دریاست.

وی به ماموریت غرور افرین کد ۳۶۰ ناوگروه ۸۶ اشاره کرد و بیان داشت: ما شاهد این بودیم که حضور همرزمان ما در کشورهای مختلف نه تنها در حوزه سیاسی بلکه اثر آن در حوزه مباحث اجتماعی سبب ایجاد برداشت های مثبتی در این عرصه شد.

وی افزود: هر کشوری که از بستر دریا استفاده بهتری کند آیندگان دعاگوی او خواهد بود و وضعیت بهتری برای آیندگان رقم خواهد خورد.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/ض

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633618

مهمترین اخبار ایران و جهان: