نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 17:04

تعالیم اسلام بر تفکرات جاهلی درباره زن خط بطلان کشید/جوامع غربی بزرگترین تضییع کننده حقوق بانوان

امام جمعه ارومیه با یادآور شدن اهمیت دیدار اخیر مقام معظم رهبری با بانوان تاکید کرد:جامعه غرب به زنان با عنوان یک کالا وابزار نگاه میکند ،و طبق اذعان تاریخ نگاران و محققان غربی بیشتر ظلم به حقوق زن در جوامع غربی اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه در ادامه بحث آداب زندگی با اشاره به ارزش و جایگاه ویژه بانوان در دین اسلام اظهار داشت: در هیچ مکتبی به اندازه اسلام جایگاه زن مورد احترام قرار نگرفته است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به آیات مربوط به زنده به گور کردن دختران در زمان جاهلیت گفت:در اوج خفقان بر علیه زن و دختران دین اسلام و نبی مکرم اسلام با تعالیم ارزشمند خود خط بطلانی بر تفکرات نژاد پرستانه زد و اعلام کرد زن و مرد باهم برابر اند و هیچ انسانی بر انسان دیگر برتری ندارد مگر در میزان تقوا.

قریشی با یادآور شدن اهمیت دیدار اخیر مقام معظم رهبری با بانوان تاکید کرد:جامعه غرب به زنان با عنوان یک کالا وابزار نگاه میکند ،و طبق اذعان تاریخ نگاران و محققان غربی بیشتر ظلم به حقوق زن در جوامع غربی اتفاق می افتد.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگر خطبه ها سالروز وفات حضرت ام البنین علیها سلام را گرامی داشته و افزود:این بانوی مکرم تمام هستی خود را فدای حضرت زهرا و اولاد ایشان کرد.

قریشی در بخش پایانی خطبه ها با یادآوری ایام رحلت آیت الله مصباح به تعابیر مقام معظم رهبری در تجلیل از این عالم وارسته گفت: این عالم بزرگ عمر با برکت خود را در راه تفکر و اندیشه و تبیین معارف ناب اسلامی به کار برد و باعث خیرات فراوانی در جامعه شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 958818

مهمترین اخبار ایران و جهان: