نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 22:28

کسب رتبه برتر حافظان قرآن کریم اردبیل در «آزمون سراسری حفظ»

اردبیل- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردیبل از درخشش حافظان قرآن اردیبلی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن خبر داد.

حجت الاسلام صابر طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به اعلام نتایج هفدهمین دوره سراسری اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن اشاره و اظهار کرد: حافظان قرآن استان اردبیل در هفدهمین دوره از اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کشور با مجوز رسمی از شورای عالی انقلاب فرهنگی، درجه ۲ (معادل فوق لیسانس) را کسب کردند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به اسامی برگزیدگان استان اردبیل در این آزمون اشاره کرد گفت: حافظان قرآن اردبیل به اسامی امیر هادی بایرامی (روشندل نوجوان حافظ کل و پدیده قرآنی کشور)، ابراهیم نسترنی، امیررضا میر عبداللهی، پرهیزکار و شجاعی مهر در هفدهمین دوره سراسری اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن موفق به کسب درجه ۲ (معادل فوق لیسانس) شدند.

وی استان اردبیل را از استان‌های برتر در حوزه قرآنی برشمرد و افزود: درخشش چهره‌های برتر قرآنی از استان اردبیل افتخار بزرگ معنوی برای این منطقه است که اگر با برنامه‌ای جامع، نسل‌های جوان بویژه نخبگان را که تاریخ آینده کشور را رقم می‌زنند، به شکل هدفمند تربیت کنیم، می‌توانیم با تربیت دینی، بنیان فرهنگی جامعه را استحکام بخشیم.

حجت الاسلام طهماسبی خاطرنشان کرد: فرهنگ و سبک زندگی قرآن باید در میان نوجوانان و جوانان نهادینه شود و مهم‌ترین راهکار برای تحقق این امر آموزش توسط خانواده، مدرسه و متولیان امور قرآنی جامعه است که با برگزاری جلسات قرآنی مستمر و هدفمند در مناطق مختلف می‌توان به این مهم دست یافت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل در پایان ضمن قدردانی از زحمات تلاش اساتید قرآنی در آموزش و تربیت حافظان قرآنی، موفقیت کسب شده را به جامعه قرآنی استان اردبیل تبریک گفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957562

مهمترین اخبار ایران و جهان: