نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 12:33

۱.۲ میلیون بسته لبنی توسط بنیاد مستضعفان به نیازمندان اهدا شد

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تولید ۱۰ درصد از شیر تولیدی کشور توسط شرکت‌های دامپروری این بنیاد گفت: ۱.۲ میلیون بسته لبنی توسط بنیاد مستضعفان به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبیک، سیدپرویز فتاح امروز در آیین افتتاح دامپروری 6 هزار رأسی شهرستان آبیک اظهار داشت: با اجرای فاز دوم طرح احداث این دامپروری تعداد دام‌های آن به 12 هزار رأس افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: یکی از محاسن این طرح این است که‌ همه مجوزها را گرفته و هیچ مشکل و یا نقص فنی را از نظر آب، گاز، جاده و زیرساخت در این مجموعه مشاهده نمی‌کنیم. در ضمن این مجموعه دامپروری فاصله منطقی از شهر دارد.

فتاح با بیان اینکه شاهد ایجاد یک تصفیه‌خانه مدرن آب و فاضلاب در این مجموعه هستیم که در آن بعد از تصفیه پساب خروجی آب حاصل به چرخه تولید برمی‌گردد تصریح کرد: این طرح 130 نفر اشتغال مستقیم و 370 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است و روزانه 100 تن شیر در این مجموعه تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام شیر تولیدی هم توسط 9 کارخانه لبنی اطراف جذب می‌شود تا شیر روی دست گاوداری نماند گفت:  راندمان تولید شیر در این واحد 38 کیلوگرم شیر به ازای گاو در روز است که با اقدامات اصلاحی به زودی به راندمان 45 کیلو در روز خواهد رسید که رکورد کشور در این زمینه شکسته ‌شود.

 رئیس بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این نهاد برای ارتقا امنیت غذایی کشور سرمایه‌گذاری بیشتری انجام خواهد داد، گفت: چهار طرح جدید احداث دامپروری هم برای سال آینده خواهیم داشت و در حال حاضر 10 درصد کل شیر کشور توسط صنایع زیرمجموعه بنیاد مستضعفان تولید می‌شود.

فتاح افزود: در حال حاضر مجموعه کارخانجات زیر نظر بنیاد مستضعفان سالانه 600 هزار تن شیر در کشور تولید می‌کنند. در ضمن امسال یک میلیون و 200 هزار بسته محصولات لبنی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اهدا شد.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 985862

مهمترین اخبار ایران و جهان: