نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 10:03

برگزاری جام باشگاه‌های جهان به سود کشتی‌گیران است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است برگزاری رقابتهای جام باشگاه‌های جهان از بسیاری جهات به سود کشتی ماست و باید با نگاه مثبت به آن نگریست.

به گزارش خبرنگار مهر، با قطعی شدن برگزاری هشتمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان طی روزهای ۴ و ۵ اسفند ماه به میزبانی باشگاه سپاهان در اصفهان، اما و اگرهای این میدان بین المللی هم به پایان رسید و حالا باید منتظر پیکار ۶ تیم شرکت کننده در این مسابقات باشیم.

برگزاری این دوره از مسابقات در حالی قطعی شد که تا چندی قبل خبرهایی مبنی لغو مسابقات به دلیل عدم حضور کافی حامیان مالی منتشر شده بود، اما در نهایت فدراسیون کشتی با تعامل و همکاری باشگاه سپاهان اصفهان توانست ساز و کار لازم این مسابقات را مهیا کند.

اما بر خلاف سالهای گذشته که کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی رغبت چندانی به برگزاری رقابتهای جام باشگاه‌های جهان نداشت و در اکثر مواقع، این مسابقات را بی حاصل یا باعث تداخل با برنامه‌های تیم ملی می‌دانست، حسن رنگرز سرمربی کنونی تیم ملی، نگاه ویژه و مثبتی به این مسابقات دارد.

در همین راستا حسن رنگرز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بی تردید فشردگی مسابقات لیگ برتر، باعث شد تا بسیاری از حامیان مالی نتوانند آنطور که باید و شاید از این میدان استفاده کنند. مطمئناً به همین دلیل است که خیلی از حامیان مالی بعد از یکسال حضور در لیگ کشتی، از تیمداری منصرف شده و با توجه به عدم تحقق اهدافشان، صحنه را ترک می‌کنند. البته برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان در سالجاری این امیدواری را بوجود آورد که متولیان امر بتوانند همچنان زمینه حضور حامیان مالی را فراهم کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی داده داد: شاید برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان باعث شود تیم ملی از در روند برنامه‌ها و مسائل فنی خود دچار محدودیت‌ها و تغییراتی شود اما باز هم باید مثبت به این موضوع نگاه کرد. مطمئناً حضور کشتی‌گیران در این مسابقات و دستاوردهای مالی برای آنها بسیار مهم است و علاوه بر آن می‌توان برگزاری رقابت‌ها را از هر نظر به نفع کشتی کشورمان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، میزبان این دوره از مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، مبلغ ۷۰ هزار دلار را برای جوایز نقدی و هزینه حضور تیم‌های خارجی در نظر گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 981918

مهمترین اخبار ایران و جهان: