نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 18:27

مخاطب مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست» مسئولان هستند

مشهد _ کارگردان و تهیه کننده سینما گفت: مخاطب مستند «هیچ کس منتظرت نیست» بیشتر مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن اسلام زاده ظهر دوشنبه در جمع زنان آسیب دیده کمپ حیات جاودان اظهار کرد: مخاطب این فیلم بیشتر از اینکه شما باشید، مسئولان هستند. ما با این فیلم قصد داریم به مسئولان بگوییم ترک کردن اجباری هیچ فایده‌ای ندارد و نمی‌شود افراد را به جامعه برگرداند.

تهیه کننده و کارگردان مستند هیچکس منتظرت نیست خاطرنشان کرد: ابتدا شما باید نشان دهید که خوب شده‌اید و تصمیم برگشتن به اجتماع را دارید و سپس مسئولان باید تلاش کنند خانواده شما را پیدا کنند تا به کانون گرم خانواده باز گردید. اول و آخر شما باید بخواهید و صبر و توکل کنید و بعد مسئولان باید خانواده شما را مجاب کنند.

مستند «هیچ کس منتظرت نیست» به مهمترین پدیده‌های اجتماعی که نوعی آسیب است پرداخته

در ادامه مهدی ابراهیمی، معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز درباره این مستند گفت: «هیچ‌کس منتظرت نیست» به یکی از مهمترین مسائل و پدیده‌های اجتماعی که نوعی آسیب است، پرداخته که هم اثری منسجم به لحاظ محتواست و هم نگاه اصلاح‌گرایانه‌ای به موضوع دارد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: متأسفانه ما در این حوزه دچار سیاه‌نمایی می‌شویم و با پایان‌های تلخ این مسائل به بن‌بست کشیده شود و راه فردی، ساختاری و اجتماعی برای اصلاح آن نیست اما در این مستند نگاه درست و مثبت و آینده نگرانه به شخصیت‌های اثر شده است.

وی یادآور شد: مخاطب این مستند هم خانواده‌ها هستند که باید به مساله پیشگیری توجه داشته باشند و هم مسئولان هستند که باید نگاه‌های بن‌بست‌گونه را حذف کنند. حل آسیب‌های اجتماعی در عین پیچیدگی، راهکارهای بسیار ساده‌ای دارد و امیدوارم این مستند این نگاه تحولی را در مسئولان و خانواده‌ها ایجاد کند.

اعتیاد در جامعه زنان نیازمند فعالیت‌های جدی در دستگاه‌های مسئول است

حسین باغگلی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز درباره این مستند عنوان کرد: هدف «هیچ‌کس منتظرت نیست» نشان دادن یک مساله اجتماعی فراگیر به نام اعتیاد است که این روزها در حال افزایش است. اعتیاد در جامعه زنان که آسیب‌پذیری جدی در این زمینه دارند، نیازمند فعالیت‌های جدی در دستگاه‌های مسئول مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، شهرداری و… است و باید اقدامات مکملی در این زمینه انجام شود که بتوانیم بازگشت به جامعه را برای این افراد فراهم کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: این افراد علاوه بر آنکه آسیب دیده‌اند، به جامعه هم آسیب‌های متنوعی زده‌اند و اگر به بازگشت منطقی آن‌ها کمک نکنیم، آسیب بیشتری به جامعه خواهد خورد. بنابراین لازم است گروه‌ها و تشکل‌های فعال مردمی و خانواده‌ها وارد عمل شوند و در عین پرداختن به آسیب‌دیدگان یک همت جدی به وجود آید. امیدوارم با همکاری عزیزان این مساله را حل کنیم.

وی افزود: ساخت فیلم به ما کمک می‌کند با استفاده از اثر هنری ضرورت این موضوع را به مخاطب منتقل کنیم و امیدوارم جامعه‌ای که فیلم را می‌بیند، کمک کند بتوانیم آسیب را حل کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920462

مهمترین اخبار ایران و جهان: