نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 15:36

طرح عدالت آموزشی به همت بنیاد احسان در اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: طرح عدالت آموزشی به همت بنیاد احسان با محوریت تقویت برنامه‌های مسجد محور در اردبیل اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی افتخاری پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه رویش بچه‌های مسجد احسان با اشاره به کمبود زیرساخت‌ها و تجهیزات حوزه آموزش در برخی مناطق استان اظهار کرد: طرح عدالت آموزشی به همت بنیاد احسان با محوریت تقویت برنامه‌های مسجد محور در اردبیل اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه با عملیاتی شدن این طرح از دانش آموزان مناطق محروم حمایت می‌شود، افزود: این طرح نمونه‌ای از هم افزایی، هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به برنامه‌های قرارگاه عدالت آموزشی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت: طرح «آبا» با همکاری آموزش و پرورش برای حمایت از دانش آموزان بازمانده از تحصیل و طرح «آلا» با همکاری کانون‌های مساجد برای حمایت از دانش آموزان پشت کنکور اجرایی شده است.

افتخاری با بیان اینکه ستاد اجرایی در کنار کمک‌های مادی مسئولیت‌هایی نیز در بخش فرهنگی و آموزشی دارد، ادامه داد: اجرای این طرح‌ها می‌تواند به مهارت آموزی دانش آموزان با محوریت مساجد منجر شود و در آینده بتوانند به عنوان یک شغل انتخاب کنند.

وی به حمایت دانش آموزان بازمانده از تحصیل ۵ شهرستان اشاره کرد و افزود: برای دانش آموزان پشت کنکوری نیز بسته‌های حمایتی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال از سوی بنیاد احسان پرداخت شده است و همچنین در طرح «آلا» طبق تفاهم نامه ۱۵۰۰ سهم برای دانش آموزان مناطق محروم پیش‌بینی شده هست.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل همچنین اردبیل را پایلوت پویش «بچه های مسجد احسان» عنوان کرد و گفت: ۲۰ کانون فرهنگی هنری در گام اول این پویش شرکت کردند که آموزش‌های پیش کنکور همراه با آموزش‌های تربیتی را در برنامه دارند و بنیاد احسان ستاد اجرایی امام خمینی (ره) نیز پشتیبانی مالی از آنها می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 920118

مهمترین اخبار ایران و جهان: