نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 16:20

اهتمام به علم و سواد آموزی باید مورد توجه مسئولان باشد

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پایه گذاری نهضت سواد آموزی توسط امام خمینی(ره) گفت: اهتمام به علم و سواد آموزی باید مورد توجه مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر یکشنبه در دیدار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و مدیران نواحی شهر کرمانشاه اظهار کرد: دانش و آگاهی عامل پیشرفت و ترقی جوامع است.

وی سواد، شناخت، علم و آگاهی را اساس قدرت کشور دانست و افزود: برخی کشورهای پیشرفته با جمعیت کمتر اما سواد و آگاهی بیشتر و با رشد سوادشان توانستند در دنیا حرف برای گفتن داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به کلام امام علی (ع) «العلم سلطان» دانش و آگاهی و پیشرفت در این زمینه را عامل قوت و قدرت دانست و تصریح کرد: اهتمام به علم و سواد آموزی باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان باشد.

علما بیان کرد: امام راحل (ره) با دید بلند و عمیق خود آینده کشور را می‌دید و پیش بینی می‌کرد و از مهمترین اقدامات امام بعد از پیروزی انقلاب تشکیل نهضت سواد آموزی بود، این کار در دنیا پیچید و بازتاب گسترده‌ای داشت و انصافاً تا به حال نتیجه بخش بوده است.

وی با اشاره به رسالت پیامبران و امامان در افزایش بینش جامعه و تربیت انسان، گفت: بیش از هزار جمله از حضرت علی (ع) در خصوص بحث سواد آمده است که اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: همه ما باید سعی کنیم نسبت به افزودن آگاهی و سواد جامعه اقدام کنیم زیرا ریشه تمام مشکلات نا آگاهی است و همه چیز به این عامل بستگی دارد، علم باعث اشراف و آگاهی می‌شود و این کار مهمی است که متولیان تعلیم و تربیت و سواد آموزی انجام می‌دهند.

علما بیان کرد: آموزش مهارت آموزی در کنار سواد آموزی بسیار اهمیت دارد و سواد در کنار آگاهی و بینش نتیجه خواهد داد و با بکار گیری درست، تکمیل خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 933162

مهمترین اخبار ایران و جهان: