نیوز سیتی!
03 دی 1402 - 13:29

ایجاد مرکز مشترک نوآوری و فناوری اطلاعات در دستور کار عربستان و قزاقستان

در ششمین نشست کمیسیون دولتی قزاقستان و عربستان سعودی در ریاض به عنوان بخشی از این رویداد، پروتکلی رسمی امضا شد که بر اساس آن طرفین قصد دارند یک مرکز مشترک نوآوری و فناوری اطلاعات تأسیس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه،‌ در ششمین نشست کمیسیون دولتی قزاقستان و عربستان سعودی در ریاض به عنوان بخشی از این رویداد، پروتکلی رسمی امضا شد که بر اساس آن طرفین قصد دارند یک مرکز مشترک نوآوری اطلاعات افتتاح کنند.

ایجاد این مرکز نوآوری مشترک در ریاض، حمایت از فناوری اطلاعات و استارت‌آپ‌های قزاقستان در بازارهای جهانی به‌ویژه در کشورهای عربی را گسترش خواهد داد.

انتظار می‌رود این مرکز به کارآفرینان و استارت‌آپ‌های نوآوری از قزاقستان کمک کند تا تجارت خود را در عربستان سعودی با ارائه سرمایه‌گذاری اولیه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری کم خطر گسترش دهند.

«کانیش تولوشین» معاون اول وزیر توسعه دیجیتال قزاقستان گفت: با ایجاد یک مرکز نوآوری می‌توان تجربیات مشترک را به اشتراک بگذاریم و با هم گام‌هایی را برای ایجاد یک اکوسیستم فناوری بین منطقه‌ای پویا برداریم.

وی همچنین طی سخنانی شرکت کنندگان را به ششمین مجمع بین‌المللی دیجیتال آلماتی دعوت کرد که در تاریخ 1 تا 3 فوریه 2024 در آلماتی برگزار می‌شود.

این تالار به عنوان یک پلتفرم سنتی برای رسیدگی به دستور کار دیجیتال، ترویج گفت‌وگو و همکاری سازنده بین سهامداران جهانی، سیاست گذاران و رهبران صنعت عمل می‌کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1614262

مهمترین اخبار ایران و جهان: