نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 22:33

کتاب فاخری درباره همدان نگاشته شود

همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید کتابی فاخر درباره همدان نگاشته شود تا تاریخ و تمدن این کهن‌دیار به جهانیان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی پنجشنبه نشست تأثیر ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» در توسعه گردشگری استان که با حضور فعالان گردشگری و میراث فرهنگی به مناسبت روز همدان برگزار شد، عنوان کرد: ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان تنها با همکاری همه دستگاه‌ها و دست‌به‌دست هم دادن عملی می‌شد که در همدان این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه پس از ثبت جهانی نام همدان در ردیف نام‌های بلند و پرآوازه در دنیا قرار می‌گیرد و جایگاه خود را در دنیا پیدا می‌کند، افزود: این ظرفیت مهم باید به بهترین نحو به جهانیان شناسانده شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان تاریخ بلندی دارند، اضافه کرد: این آسمان در طول تاریخ پر از ستاره بوده و نه فقط برای ایران که برای دنیا مثال‌زدنی است و این تاریخ پرافتخار باید در ذهن کودکان این مرز و بوم نهادینه شود.

حاجی‌بابایی در ادامه صحبت‌های خود، با تاکید بر اینکه باید کتابی فاخر درباره همدان نگاشته شود تا تاریخ و تمدن این کهن‌دیار به جهانیان معرفی شود، گفت: با تدوین ظرفیت‌های فرهنگی، نام همدان بیش از پیش در تاریخ ماندگار شده و به دنیا معرفی می‌شود.

وی عنوان کرد: نامه شعبه وزارت خارجه در همدان به زودی صادر می‌شود و می‌توانیم پایگاهی در همدان داشته باشیم تا در زمینه گردشگری پیشرفت کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466862

مهمترین اخبار ایران و جهان: