نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 13:20

سلامی از بلندای قله امامزاده اسحاق به صاحب اربعین حسینی

جمعی از شهروندان احمدسرگوراب با طی طریق هشت هزار متری به منطقه ییلاقی امامزاده اسحاق در روز اربعین، سلامی به آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حمیدرضا دنیادیده- همزمان با حضور میلیون‌ها نفر زائر از اقصی نقاط جهان در کربلایی معلا جهت حضور در کنگره بین‌المللی اربعین حسینی، دلدادگانی از سراسر ایران اسلامی با تأسی و الهام از این حرکت پر شکوه جهانی با پای پیاده خود را به آستان مقدس امام‌زادگان و نوادگان پاک آل الله رساندند.

جمعی از شهروندان احمدسرگوراب شهرستان شفت نیز صبح روز اربعین همچون زائران مشایه بار سفر بستند و با پای پیاده مسیر ۸۰۰۰ متری را به نیابت از ۸۰۰۰ شهید استان گیلان پیمودند و خود را به آستان مقدس امامزاده اسحاق و حضرت خیرالنساء علیه السلام رساندند.

زائران کاروان پیاده احمدسرگوراب با قبول سختی های سفر، گذر از مسیر صعب‌العبور و کوهستانی ارتفاعات را به جان خریده تا از بلندای قله شهرستان شفت، سلامی از راه دور به اباعبدالله الحسین علیه السلام داده و یک جوابی از سوی مولایشان بشنوند و این را تمام دلخوشی های خود برای کاهش التیام از این جاماندگی دانستند.

کاروان پیاده اربعین در طول این مسیر با ذکر و مدح در رثای اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایشان تلاش کردند تا اثبات کنند که تنها از حضور در پیاده‌روی و کنگره عظیم اربعین جامانده اما از نگاه امام حسین علیه‌السلام نیافتاده‌ و ملتمس نیم نگاه ارباب ساکن کربلا هستند.

این زائران با اینکه با پیاده‌روی چندساعته، خسته می‌شدند ولی از اینکه در اربعین امام حسین علیه‌السلام توانسته‌اند گام در مشایه دل بردارند و خود را امامزاده منطقه برسانند، بسیار خوشحال بودند و از ریختن اشک برای امام مظلومشان نشاطی دوباره گرفتند.

زائران پیاده جاماندگان اربعین حسینی با حضور در آستان مقدس امامزاده اسحاق و حضرت خیرالنساء علیه السلام نیز زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام را زمزمه کرده و عهدی دوباره با امام عاشقان، ارباب بی کفن و اسرای کربلا بستند.

 

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1488018

مهمترین اخبار ایران و جهان: