نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 13:48

زائران از حرکت زیر تابش مستقیم آفتاب خودداری کنند

مسئول درمانگاه عمود ۲۴۵ طریق الحسین گفت: زائران از حرکت در طول روز به ویژه ۱۰ صبح که نور آفتاب مستقیم می تابد، خودداری کرده و از لباس نخی و کلاه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید ایوبی رئیس حراست هلال احمر اصفهان است و این سومین سفر او با هلال احمر در عملیات اربعین به شمار می‌رود.

سید سعید ایوبی مسئول درمانگاه عمود ۲۴۵ طریق الحسین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این درمانگاه جنب موکب ایرانی خرم آباد واقع شده است همچنین آماده سازی و انتقال داروها این درمانگاه از دوم شهریور ماه و پذیرش و مراجعه بیماران از سوم شهریور ماه آغاز شده است.

زائران از حرکت زیر تابش مستقیم آفتاب خودداری کنند

وی ضمن اشاره به حضور تیم پزشکی و پرستاری جمعیت هلال احمر اصفهان در این عمود و درمانگاه ملاک کربلا اضافه کرد: پزشک عمومی خانم و آقا، ماما و ۱۷ نفر کادر پرستاری، پذیرش، انتظامات و اجرایی در حال فعالیت هستند.

ایوبی با اشاره به اینکه بیشتر ترددها از ۵ عصر تا ۹ صبح است گفت: در ابتدا فقط شب‌ها فعالیت داشتیم اما در حال حاضر ۲۴ ساعت در خدمت زوار هستیم و بیشتر مراجعات ۵ عصر تا ۹ صبح است.

وی ادامه داد: در روزهای شلوغ بالای ۲۰۰۰ پذیرش داشته‌ایم و بیشتر مراجعات به واسطه بدن درد، گرمازدگی، تاول بوده و تاکنون ۷ اعزام به مراکز درمانی داشته‌ایم و همچنین خدمات تزریقات، احیا، داروخانه، تست قندخون و فشار خون هم در این درمانگاه ارائه می‌شود.

زائران از حرکت زیر تابش مستقیم آفتاب خودداری کنند

ایوبی به زائرانی که در این مسیر پیاده روی می‌کنند توصیه کرد: زائران از حرکت در روزها به ویژه ۱۰ صبح که آفتاب مستقیم است خودداری کنند و تا حتی الامکان از لباس نخی و کلاه استفاده کنند و همچنین استفاده از دمپایی به جای کفش و شستشوی پاها به جلوگیری از تاول کمک می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479862

مهمترین اخبار ایران و جهان: