نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 02:22

حسینی: عطایی ترکیب ایده‌آلش را پیدا نکرد و تیم ملی ذهنیت بازنده داشت

پیشکسوت والیبال ایران گفت: تیم ملی پیش از آغاز هفته اول لیگ ملت‌های 2023 خود را برای شکست مقابل ژاپن آماده کرده بود.

امیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های 2023 اظهار داشت: عملکرد تیم ملی در هفته اول را خوب ندیدم، چراکه انتظارات برآورده نشد. ملی‌پوشان در بازی اول و آخر مقابل ژاپن و اسلوونی عملکردی دور از انتظار داشتند و نتیجه را هم واگذار کردند. تیم ایران تنها دو ست اول بازی مقابل لهستان خوب ظاهر شد.

* مسائل روحی، دلیل اصلی شکست مقابل ژاپن

وی با اشاره به شکست مقابل ژاپن در بازی اول، ادامه داد: می‌خواهم کمی به عقب برگردم. در زمانی که من بازی می‌کردم مقابل ژاپن برد و باخت داشتیم. با آمدن معدنی و گاییچ چند بازی حساس را به ژاپنی‌ها واگذار کردیم و فکر می‌کنم دلیل اصلی آن شکست‌ها مسائل روحی و روانی بود. با آمدن ولاسکو ورق برگشت و توانستیم با غلبه بر ژاپن قهرمان آسیا شویم. روند پیروزی‌های والیبال ایران مقابل ژاپن از آن زمان ادامه پیدا کرد تا اینکه بازهم در سال‌های اخیر مقابل این تیم به مشکل خورده‌ایم. 

* ایران پیش از شروع مسابقات باخت به ژاپن را پذیرفته بود

پیشکسوت والیبال ایران خاطرنشان کرد: از شما می‌خواهم که مصاحبه اعضای کادر فنی و بازیکنان ایران پیش از حضور در رقابت‌های هفته اول لیگ ملت‌های 2023 را یک بار دیگر مرور کنید. تمام اعضای تیم بدون استثنا در صحبت‌های خود می‌گفتند که ما دنبال ارائه یک بازی زیبا مقابل تماشاگران ژاپن هستیم و فقط می‌خواهیم عملکرد قابل قبولی داشته باشیم. با صحبت‌هایی که مطرح شد استنباط شخصی من این بود که تیم ایران باخت به ژاپن را از قبل پذیرفته است و قطعاً این احساس به بازیکنان هم منتقل شده بود. متاسفانه کادر فنی نتوانست بازیکنان را از نظر روحی برای این بازی آماده کند و ملی‌پوشان با ذهنیت شکست وارد زمین شدند. 

* ایران در گام نخست پراشتباه و پرنوسان بود

حسینی افزود: والیبال ایران نه تنها چیزی از ژاپن کم ندارد، بلکه بسیار بهتر از آن هم هست. فلیپ بلین در ژاپن به خوبی کار می‌کند و توانسته ذهنیت برنده را به تیم ملی ژاپن تزریق کند. ما در 2 دهه اخیر بهتر از ژاپن بودیم، اما رفته رفته شرایط در حال تغییر است. تمام این عوامل موجب شد تا بازیکنان در گام نخست بسیار پراشتباه و پرنوسان ظاهر شوند.

* کادر فنی ترکیب ایده‌آلش را پیدا نکرده است

سرمربی تیم والیبال سایپا با اشاره به بازی دوم ایران مقابل لهستان، عنوان کرد: واقعیت این است که لهستان نه تنها از تیم اول، بلکه از تیم دوم خود را هم در هفته اول استفاده نکرد. آنها جوانگرایی کرده‌اند، اما با این حال تیم ایران 2 ست مقابل این تیم عالی بازی کرد. نکته مهمی که درمورد تیم ایران وجود دارد این است که کادر فنی هنوز ارنج ایده‌آلش را پیدا نکرده است. به عنوان مثال امیرحسین اسفندیار در بازی اول مقابل ژاپن فیکس بود، 2 بازی روی نیمکت نشست و در ست دوم بازی آخر مجدداً به ترکیب بازگشت.

* تصور می‌کردم ترکیب جدیدی مقابل اسلوونی قرار بگیرد، اما...

وی با بیان اینکه کادر فنی برخلاف سایر تیم‌ها پلن دوم و سوم ندارد، گفت: تمام تیم‌ها برای بازی‌های مختلف از ترکیب‌ها متفاوت استفاده می‌کنند. فاصله زمانی بازی سوم و چهارم ایران بسیار کم بود و من تصور می‌کردم در دیدار مقابل اسلوونی ترکیب جدیدی وارد میدان شود، اما این اتفاق رخ نداد. ولاسکو در این زمینه مربی بسیا باهوشی بود و با تغییرات به موقع اجازه نمی‌داد که حریفان به شناخت درستی از ترکیب ایران برسند. کادر فنی تیم ایران هم باید باهوش‌تر ظاهر شود.

* در کار گروهی ضعف داریم

پیشکسوت والیبال ایران درمورد ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌ها، اظهار داشت: واقعیت این است که تیم ملی ایران بازیکنان خیلی خوبی در اختیار دارد. ایران از نظر انفرادی مهره‌های تاثیرگذاری دارد، اما در کار گروهی ضعف‌هایی به چشم می‌خورد. متاسفانه تیم ملی در کار گروهی همچون گذشته عمل نمی‌کند. در توپ‌گیری و دفاع روی تور نمایش بازیکنان ایده‌آل نیست؛ در گذشته دفاع روی تور با توپ‌‌گیرهای عقب زمین هماهنگی خیلی خوبی داشتند که این اتفاق در تیم ملی کنونی کمتر دیده می‌شود. 

* ایران مقابل قدرت‌های دنیا راحت‌تر بازی می‌کند

حسینی افزود: در هفته دوم تیم ملی باید با تیم‌های قدرتمندی روبرو شود. آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند تیم‌های مطرحی هستند، اما ایران نشان داده که همیشه مقابل تیم‌های قدرتمند راحت‌تر بازی می‌کند. امیدوارم تا شروع هفته دوم کادر فنی به شناخت بهتری از بازیکنان برسد و با پیدا کردن ترکیب ایده‌آل عملکرد بهتری داشته باشد. در نهایت امیدوارم بازهم والیبال بتواند درخشد و دل مردم را شاد کند.

تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها سه ناکامی برابر ژاپن، لهستان و اسلوونی تجربه کرد و با پیروزی مقابل چین به دست آورد و با کسب چهار امتیاز به کار خود در این هفته پایان داد. هفته دوم لیگ ملت‌ها در گروه مردان به میزبانی روتردام هلند و اورلئان در فرانسه از 30 خرداد تا 4 تیر پیگیری خواهد شد که مردان والیبال ایران در روتردام با تیم‌های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند روبرو خواهند شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279062

مهمترین اخبار ایران و جهان: