نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 22:45

قرارگاه تاکتیکی اورژانس در مرز خسروی تا پایان تیرماه تکمیل می‌شود

کرمانشاه- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: قرارگاه تاکتیکی اورژانس در مرز خسروی تا پایان تیرماه تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود قلعه سفیدی بعد از ظهر دوشنبه در کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه با حضور مدیران و مسئولین دستگاه‌های مربوطه و با هدف برنامه ریزی برای حفظ سلامت زائرین اباعبدالله الحسین (ع) تشکیل شد، اظهار کرد: امنیت و سلامت ۲ موضوعی است که راحت دیده نمی‌شود اما در اربعین این ۲ موضوع به وضوح دیده می‌شود و مردم متوجه هستند.

وی افزود: ️هم موضوع سلامت و بهداشت و درمان و خدماتی که ارائه می‌شود و هم بحث نظم و امنیت در ایام اربعین به وضوح دیده می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ۵۸ روز به اربعین باقی مانده و قرار است که از ۲۵ مرداد تمام برنامه‌ها و اقدامات مربوط به اربعین رسماً آغاز شود.

قلعه سفیدی بیان کرد: در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث از ۲۲ لغایت ۲۷ شهریور همه مرخصی‌ها لغو می‌شود و با ظرفیت سه برابری برای زائرین امام‌حسین (ع) خدمت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی قرارگاه تاکتیکی تا سی و یکم تیر ماه آماده می‌شود و تجهیزات آن نیز تکمیل می‌گردد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال گذشته حدود ۱۳ هزار بیمار توسط اورژانس پیش بیمارستانی در اربعین مداوا شدند و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ بیمار غیر ترافیکی داشتیم.

قلعه سفیدی عنوان کرد: بیشتر بیماران سال گذشته براثر گرما زدگی دچار مشکل شده بودند که تا ۱۵ سال آینده این گرما رو خواهیم داشت و باید طوری برنامه ریزی و کار انجام بدهیم که حداقل برای ۱۵ سال باشد.

وی خاطر نشان کرد: ۷۴ پایگاه در استان کرمانشاه فعال هستند که از این تعداد ۳۳ پایگاه شهری داریم و یک پایگاه هوایی که در اربعین تعداد پایگاه هوایی بیشتر خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1347962

مهمترین اخبار ایران و جهان: