نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 21:41

حفظ پایداری و افزایش توان عملیاتی در پایانه نفتی خارگ

بوشهر- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بر لزوم حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌ها و آماده‌سازی شرایط عملیاتی تأسیسات حیاتی در پایانه نفتی خارگ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس غریبی عصر جمعه در کمیته ارزیابی ریسک تأسیسات حیاتی شرکت در پایانه نفتی خارگ اظهار داشت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به داشتن مأموریت ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی کشور، همواره حفظ پایداری تولید و ارتقای توانمندی‌ها و آماده‌سازی شرایط عملیاتی را باید در دستور کار داشته باشد.

وی ادامه داد: با توسعه روز افزون دانش و ظهور فنآوری‌های جدید در عرصه صنعت و تولید بالاخص صنایع نفت و ایجاد سیستم‌های بسیار پیچیده لزوم اجرای اصول مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست برای جلوگیری از وقوع حوادث اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. به همین دلیل ارزیابی ریسک تأسیسات و زیرساخت‌ها برای دستیابی به مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ضمن اشاره بر اهمیت شناسایی و ارزیابی خطرات فرآیندهای عملیاتی، بر صدور و اجرای اقدامات کنترلی ریسک‌های بارز با تعریف اهداف و برنامه‌ها تاکید کردند.

غریبی ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با داشتن زیرساخت‌های استراتژیک و حیاتی شامل اسکله‌ها، پهلوگاه‌ها، بازوهای بارگیری، خطوط لوله جریانی، مخازن ذخیره ‎سازی، سامانه‌های اندازه ‎گیری، گوی‌های شناور و یدک کش عملیاتی، توجه به مقوله ارزیابی ریسک اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

غریبی تصریح کرد: در راستای توجه به مسائل ایمنی و HSE در حوزه شناسایی، ارزیابی و اقدامات کنترلی در ارتباط با ریسک و شرایط مخاطره آمیزه شغلی که هم سلامت کارکنان و هم سلامت تأسیسات را مورد تأثیر قرار می‌دهد باید اقداماتی انجام دهیم و اهدافی برنامه ریزی شود که منجر به حذف یا کنترل ریسک در تأسیسات شود، که سلامت کارکنان و تأسیسات حفظ و به شرایط ایمن برسیم.

رئیس پایانه نفتی خارگ اظهار داشت: ارزیابی ریسک یا شناسایی خطرات، روشی سازمان یافته، نظام‌مند برای رتبه بندی و اولویت ریسک برای تصمیم گیری در راستای کاهش آن به میزان قابل قبول است.

سید ابراهیم حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه راهبردی پایانه نفتی خارک اظهار کرد: با تأسیسات حیاتی و زیرساخت‌هایی که در این پایانه وجود دارد، نگاه به مقوله اچ‌اس‌ای و ارزیابی ریسک در تأسیسات اهمیت ویژه‌ای دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320462

مهمترین اخبار ایران و جهان: