نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 03:32

3 هزار زمین برای ساخت خانه در بوشهر تخصیص یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از تخصیص 3 هزار زمین برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر شامگاه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت خانه است که با همکاری راه و شهرسازی، تا کنون برای ساخت ۳ هزار خانه، زمین تخصیص داده شده و گام‌های فرآیند ساخت برای ۲ هزار و ۹۰۰ خانه آغاز شده است.

وی با بیان این‌که این گام‌ها از آماده‌سازی تا گام‌های پیشرفته‌تر است، افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی در بانک مسکن قرارداد بسته‌اند و تأمین تسهیلات آنان انجام شده است. اجرای فنداسیون هزار و ۸۰۰ واحد انجام شده، ۸۰۰ واحد در مرحله اجرای اسکلت و ۲۰۰ واحد نیز در مرحله نازک‌کاری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان این‌که ۸۴ واحد در سفر رئیس‌جمهور به استان در شهرستان دشتی واگذار شده است، گفت: تسهیلات این طرح از ۳۰۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون افزوده شد تا مردم برای آورده دغدغه چندانی نداشت باشند و کار زودتر انجام شود.

مقدم ادامه داد: بیشتر طرح‌های ساخت در حال شکل‌گیری است و در ماه تیر نیز در بخشی از شهر‌ها که ساخت مسکن به‌دلیل تأمین زمین تا کنون آغاز نشده بود را آغاز می‌کنیم.

وی تأکید کرد: بانک‌ها با توجه به پیشرفت فیزیکی ساخت خانه، تسهیلات را پرداخت می‌کند و از متقاضیان می‌خواهیم که آورده‌های خود را به‌موقع پرداخت کنند تا کار ساخت زودتر به‌پایان برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: از میان ۳۱ هزار نفر که در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در این طرح ثبت‌نام کردند، نزدیک به ۳ هزار نفر مشمول شدند و آورده اولیه را پرداخت کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1323562

مهمترین اخبار ایران و جهان: