نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 14:33

فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه ترویج شود

اصلاندوز - امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده و سیاست‌های جوانی جمعیت فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های نماز این هفته نماز جمعه شهر اصلاندوز با اشاره به سفرهای اخیر رئیس جمهور به کشورهای منطقه آمریکای لاتین، ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا اظهار کرد: کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به ویژه ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه که رئیس جمهوری کشورمان عازم آنجا شده است به سبب انتخاب نظامی سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیک مختص خود سال‌هاست که مورد خشم و غضب همسایه شمالی خود هستند و آمریکا آن‌ها را هم مانند ایران و درست به دلیل همین انتخاب متفاوت مورد تنبیه قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار رویکرد سیاسی ضدآمریکایی بازیگران آمریکای لاتین بسترها و ظرفیت‌های همکاری‌جویانه بین تهران و حیاط خلوت آمریکا وجود دارد چرا که کشاورزی، معدن و صنایع آمریکای لاتین ظرفیت یا به زبانی بهتر گنج بزرگی است که بسیاری از کشورهای جهان از دیرباز تاکنون برای بهره‌گیری از آن در تلاش هستند و دلیل تقلای کاخ سفید برای تسلط به این منطقه هم به‌دلیل وجود چنین ظرفیتی است.

جعفرزاده تصریح کرد: یا پیشرفت کوبا به عنوان یکی از کشورهای همیشه همراه جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و دارو می‌تواند بسیاری از محدودیت‌های حاصل از تحریم‌ها علیه دو کشور را خنثی کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز در ادامه با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و روز ازدواج گفت: مهربانی، ایثار، ساده زیستی، تربیت فرزند و خوش‌رفتاری از شاخصه‌های زندگی این دو شخصیت بزرگوار و الگوی بسیار مناسبی برای جوانان است.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه و این فرهنگ باید از زندگی حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) برداشت شود، تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) الگوی بانوان و علی (ع) الگوی مردان ما در جامعه هستند که پیروی از سیره و سلوک این دو معصوم بزرگوار نقشه راه سعادت زندگی جوانان امروز است.

وی با تبیین ضرورت‌های اهمیت مسائل فرهنگی در جامعه عنوان کرد: مجموعه‌های فرهنگ و علمی ما نباید دچار سیاست زدگی شود چرا که آسیب این موضوع به راحتی جبران پذیر نخواهد بود.

امام جمعه اصلاندوز گفت: وجود مجموعه‌های علمی و دانشگاهی یک ظرفیت فرهنگی محسوب می‌شود اما جای تأسف است که مسئولان تصمیم گرفته اند دانشگاه آزاد اصلاندوز را منحل کنند و این مجموعه الان مسئولی نداشته و توجهی به آن نمی‌شود که به نوعی یک آسیب فرهنگی برای منطقه ما محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288518

مهمترین اخبار ایران و جهان: