نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:30

مسئولان و خانواده‌ها باید موانع را از ازدواج جوانان بردارند

ماهشهر - امام جمعه ماهشهر گفت: مسئولان و خانواده‌ها باید سعی کنند موانع را از ازدواج جوانان بردارند؛ موانع فقط اقتصادی و معیشتی نیستند بلکه تجمل‌گرایی، اسراف و… از موانع ازدواج آسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم سلامت نژاد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران ماهشهر با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: آنچه باعث خوشبختی جوانان می‌شود، ازدواج با هزینه کم و در مسیر اهل‌بیت (ع) است.

وی با اشاره به اهمیت تزریق امید به جامعه افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، امام راحل (ره) در بحران‌های امنیتی، نظامی و سیاسی دهه ۶۰ خم به ابرو نیاورد اما اکنون برخی از مؤمنان به جای اینکه به همدیگر امید دهند، ناامیدی را تزریق می‌کنند.

خطیب جمعه ماهشهر اضافه کرد: هر کدام از ما در جامعه اسلامی وظایفی را بر عهده داریم که بالاترین آن، حفظ و حراست از دین و امید دادن به جامعه است؛ بنابراین ما باید با امید زندگی کرده و به جامعه امید تزریق کنیم.

حجت‌الاسلام سلامت نژاد بیان کرد: در سنوات گذشته کارهای طوری انجام‌شده که اکنون با مشکلاتی درگیر هستیم اما باید حواسمان باشد که با استفاده از تقویت امید و ایمان، اصل نظام را تقویت کنیم.

خطیب جمعه ماهشهر با گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد سازندگی گفت: جهاد سازندگی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد که این سازمان، برادر دو قلوی سپاه پاسداران بود و حکمرانی ایمانی را برای ما به منصه ظهور رساند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) برای تقویت و تثبیت آرمان‌ها و نیت بخشی به شعارهای انقلاب، فرمان تأسیس سازمان جهاد سازندگی را صادر کرد که منشأ برکات بی‌شمار انسانی، تربیتی، فرهنگی و عمرانی برای انقلاب شد.

حجت‌الاسلام سلامت نژاد افزود: این نهاد انسان‌ساز در سال ۱۳۷۹ و در دولت اصلاحات جوان‌مرگ شد و در حالی که رهبر معظم انقلاب بارها به آن دولت هشدار دادند اما به هشدارهای ایشان توجه‌ای نشد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، انحلال جهاد سازندگی خسارتی بزرگ و ضرری متراکم را به کشور وارد کرد؛ در واقع وقتی دولت‌ها به امام جامعه گوش فرا نمی‌دهند، چنین اتفاقاتی می‌افتد.

امام جمعه ماهشهر با گرامیداشت روز شهادت مصطفی چمران و روز بسیج اساتید گفت: شهید چمران در بلاد کفر، در مسائل دینی زبانزد بود و حتی دشمنان او درباره اش می‌گفتند حیف است یک دانشمند مثل چمران اینگونه به دین خود پایبند باشد.

حجت‌الاسلام سلامت نژاد گفت: امام راحل (ره) در خصوص شهید چمران فرمودند که او جنگجویی پرهیزگار و معلمی متعهد هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288718

مهمترین اخبار ایران و جهان: