نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 00:34

در ششمین روز از دهه مبارک فجر در خراسان رضوی چه گذشت؟

همزمان با ششمین روز از دهه فجر پروژه‌های مختلف عمرانی در اقصی نقاط استان خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، پروژه های مختلفی در استان خراسان رضوی با حضور مقامات استانی افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

افتتاح چندین طرح عمرانی وخدماتی در درگز

یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح طرح های عمرانی در درگز، اظهار کرد: ایجاد مجتمع های صنعتی در روستاها برای ایجاد زنجیره فعالیت و تهاتر محصولات روستایی کار بسیار ارزشمندی است.

وی افزود: در قالب طرح توسعه مجتمع لبنی تیوان درگز که با ظرفیت تولید ۲ هزار تن محصولات لبنی در سال با سرمایه ۵۰ میلیارد ریال مشغول به فعالیت است، امکان ایجاد اشتغال از 15 به 35 نفر افزایش یافته و تولید محصولات ۶ برابر شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در طرح تحول روستایی، ایجاد اشتغال پایه مرتبط و مکمل از اولویت‌های مورد تاکید است، بیان کرد: طرح تحول روستایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد و در آن موضوع اشتغال در کنار ایجاد اشتغال روستایی در مسیر تثبیت جمعیت روستایی دارای اهمیت است.

بهره برداری از پروژه های عمرانی در گناباد و خواف

۲۹ طرح عمران روستایی، آبرسانی، برق رسانی و کشاورزی با صرف اعتبار ۲۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، روز دوشنبه و در ششمین روز از دهه فجر در شهرستانهای گناباد و خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

از این تعداد هفت طرح با ۲۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در شهرستان گناباد و ۲۲ طرح با ۷۵ میلیارد ریال در شهرستان خواف به ثمر نشست.

پروژه‌های بهره برداری شده در این شهرستان شامل چهار طرح بهسازی و آسفالت معابر روستاهای نوده پشنگ، بیمرغ، گیسور و چاه میغانی به طول ۶ هزار و ۶۳۸ متر مربع است.

اتصال ۶ روستای کوهستانی کلات خراسان رضوی به شبکه گاز

استاندار خراسان رضوی در آیین افتتاح این طرح ها در روستای تقی آباد با اشاره به اجرای طرح تحول روستایی در ۲ هزارو ۵۹۶ روستای استان گفت: یکی از طرح های تحولی استان در روستاهای بالای۲۰ خانوار گازرسانی است که در کنار ۱۴ مولفه عمرانی و خدماتی دیگر در حال انجام است.

یعقوبعلی نظری افزود: در روستاهای پنج شهرستان موضوعات زیرساختی در حال اجرا است و از سوی دیگر اشتغال روستایی از دیگر موارد تاکیدی به فرمانداران شهرستان های خراسان رضوی است تا با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت های هر منطقه روی آن تمرکز داشته باشند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1023662

مهمترین اخبار ایران و جهان: