نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 08:25

حدادی: دوومیدانی در این چند سال عقب مانده اما رسیدن به صدر آسیا کار سختی نیست

قهرمان پرتاب دیسک آسیا گفت: دوومیدانی ایران از چیزی که من تصور می‌کنم و در ذهنم است عقب مانده اما رسیدن به صدر آسیا کار سختی نیست.

احسان حدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد انجام رکوردگیری و پرتاب بالای ۶۰ متر اظهار داشت: حدود یک سالی بود که در مسابقات حضور نداشتم و شب گذشته در یک رکوردگیری شرکت کردم و با پرتاب بالای ۶۰ متر نتیجه نسبتا بدی را کسب نکردم. تا آغاز مسابقه من در بازی‌های آسیایی ۴۸ روز باقیمانده است و اگر به همین شکل جلو برویم اتفاقات خوبی خواهد افتاد. ریتم بدنی و تاکتیکی ام برگردد قطعا رکوردها بهتر خواهد شد.

نایب قهرمان المپیک لندن در خصوص ادامه برنامه هایش تا آغاز بازی‌های آسیایی گفت: در ۲ مسابقه دیگر شرکت می‌کنم که احتمال زیاد داخلی هستند، چون فرصتی برای برون مرزی نداریم. مسابقات قهرمانی کشور را پیش رو داریم و برای لیگ هم اگر شرایط فراهم باشد و با باشگاهی قرارداد ببندم، شرکت می‌کنم.

قهرمان پرتاب دیسک آسیا در مورد اینکه در آستانه بازی‌های آسیایی درخواستش از مسوولین ورزش چیست، عنوان کرد: بعد از آمدن کیومرث هاشمی به وزارت ورزش به او تبریک گفتم. هاشمی سال‌ها در ورزش و از بدنه ورزش است و از حضورش خوشحال شدم. حضور اودر ورزش برای من خوش یمن بوده و سال ۲۰۱۴ هم او رئیس کمیته ملی المپیک بود که مدال بازی‌های آسیایی گرفتم.

وی با اشاره به حریفانش در آسیا و اینکه آنها را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: خوشبختانه ورزشکاران خوبی امسال حضور دارند و الان بهترین رکورد قاره ۶۳ متر است. البته اکثر نفرات و رقیبانم اولین بار است که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند. خود من ۴ دوره شرکت کرده‌ام و در پنجمین دوره نیز با انگیزه حاضر و برای کسب خوش رنگ ترین مدال و شاد کردن دل مردم تلاش خواهم کرد.

 

حدادی در مورد وضعیت دوومیدانی کشور گفت: این رشته از چیزی که من فکر می‌کنم و در تصوراتم است، در این چند سال عقب مانده و امیدوارم دوومیدانی را به جایگاه اصلی اش در آسیا برسانیم. زمانی ما ۱۰ ورودی المپیک می‌گرفتیم، اما الان برای یکی دو سهمیه هم‌ مشکل داریم.

وی ادامه داد: دوومیدانی رشته پر مدالی است و فکر می‌کنم با یک مدیریت خوب می‌توانیم این رشته را به صدر آسیا برسانیم. البته کار سختی هم نیست که در بازی‌های آسیایی ۱۰، ۱۵ مدال کسب کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445118

مهمترین اخبار ایران و جهان: