نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 09:26

بهره‌مندی زوج‌های دانشجو از تسهیلات خوابگاه متأهلین دانشگاه صنعتی اصفهان

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آئین ازدواج دانشجویی این دانشگاه گفت: تمامی زوج‌های دانشجو که در این مراسم شرکت کردند، می‌توانند بدون نوبت از واحد مسکونی در خوابگاه‌های متأهلین دانشگاه بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب دردانشگاه‌های استان اصفهان در آئین ازدواج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، با اشاره به تصویب و ابلاغ سند ملی ازدواج دانشگاهیان و تشکیل کارگروه‌های استانی از تجمیع ظرفیت‌های موجود کشور برای تسهیل در ازدواج دانشگاهیان، اظهار داشت: آمارهای رسمی وزارت کشور نشان می‌دهد ازدواج‌های دانشجویی از پایدارترین ازدواج‌های کشور طی ۱۵ سال اخیر بوده است.

وی افزود: ویژگی‌های یک ازدواج مطلوب، آگاهانه، آسان، به هنگام و پایدار بودن است که این بارزترین خصوصیات ازدواج در سن دانشجویی است.  

خوشنویس‌زاده راهکار برون رفت از مخاطرات جمعیتی کشور را حضور مؤثر نهادهای مسؤول در تحقق سند ملی ازدواج دانشگاهیان دانست و عنوان کرد: حضور ۵ وزیر و رئیس دستگاه اجرایی در کارگروه ملی ازدواج دانشگاهیان از جمله وزرای علوم، بهداشت، ورزش و جوانان، مسکن و کشور، رؤسای بانک مرکزی، اوقاف، دانشگاه آزاد و ... امکانات پراکنده در سطح کشور را در راستای تحقق امر ازدواج جوانان به ویژه دانشجویان بسیج می‌کند.  

در بخشی دیگر از این مراسم سیدعلی محمد میرمحمدی میبدی  رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن اشاره به تسهیلات خوابگاه‌های متأهلین دانشگاه اظهار داشت: تمامی زوج‌های دانشجو که در این مراسم شرکت کردند، می‌توانند بدون نوبت از واحد مسکونی در خوابگاه‌های متأهلین دانشگاه بهره‌مند شوند.  

در بخشی دیگر نیز حجت‌الاسلام جعفر عمادی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه صنعتی اصفهان با یادآوری اینکه ۱۰۰ زوج دانشجو که در فاصله دو سال گذشته ازدواج خود را ثبت کردند، برای شرکت در این جشن دعوت شدند، عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های ارتباطی زوجین و والدین زوج‌های جوان در حاشیه برگزاری این رویداد، جمله برنامه‌های جانبی جشن ازدواج دانشجویی ۱۴۰۱ است.

پایان پیام/۶۳۱۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1065489

مهمترین اخبار ایران و جهان: