نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 11:12

بازار افغانستان، فرصتی مغتنم برای شرکت های تعاونی مرزنشین

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری فرماندار تایباد گفت: بازار افغانستان و تجارت با این کشور همسایه، فرصتی مغتنم برای شرکت های تعاونی مناطق مرزی است.

یوسف یوسفی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: بازار افغانستان، فرصتی مغتنم برای شرکت های تعاونی مناطق مرزی است و این تعاونی ها می توانند از ظرفیت تجارت با این همسایه شرقی استفاده کنند. 

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری فرماندار تایباد افزود: هر منطقه ای که شرکت تعاونی در آنجا تاسیس می شود، دارای فرصت های گوناگونی است؛ اعضای هیئت مدیره باید بتوانند از امتیاز همجواری با افغانستان به خوبی به نفع سهامداران استفاده کنند. 

وی ادامه داد: به عنوان مثال شهر هرات یکی از تولیدکنندگان محصولات باغی و نیز ادویه جات در افغانستان است و بنابراین صنایع فراوری و بسته بندی، صنعت پرسودی برای شرق خراسان رضوی خواهد بود. 

یوسفی بیان کرد: شرکت های تعاونی با نیازسنجی و شناخت بازار کشورهای همسایه باید فرصت های سرمایه گذاری و تهدیدهای احتمالی آن را بشناسند و ضمن تحلیل آن، نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند. 

مشاور اقتصادی و سرمایه گذاری فرماندار تایباد تصریح کرد: امروزه تشکیل تعاونی ها در کشور نهضتی اخلاقی و انسانی است و در تمام دنیا از آن به عنوان ابزاری قدرتمند و موثر در توسعه اقتصادی استفاده می شود. 

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری در صنایع خدماتی و زودبازده مانند بسته بندی و فراوری می توانند بهره و اشتغال خوبی برای سهامداران خود ایجاد کند و همچنین با صادرات تولیدات ارزآوری مناسبی داشته باشد. 

یوسفی خاطرنشان کرد: نظام اقتصادی حاکم در شرکت های تعاونی باید اقتصاد اجتماعی باشد که در آن اعضای هیئت مدیره حقوق سهامداران را بر حقوق خود ارجح دانسته و آنها را از عملکرد مالی شرکت مطلع سازند.

مرزی دوغارون تایباد، واقع در شرق خراسان رضوی، در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از هرات افغانستان قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060545

مهمترین اخبار ایران و جهان: