نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 11:27

برخورد با کم فروشی درکالاهای مشمول استاندارد اجباری در طرح عیدانه

کرمانشاه- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از برخورد با کم فروشی درکالاهای مشمول استاندارد اجباری در طرح عیدانه خبر داد.

مهدی حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی شده از مرداد ماه سال جاری در کشور و بوسیله کارشناسان استاندارد آغاز شده و این مهم در ایام پیش روی عید و ماه مبارک رمضان به طور جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: در این طرح ابتدا صحت عملکرد ترازوی واحد صنفی کنترل شده و خالص فروشی شیرینی، کیک، زولبیا و بامیه مورد پایش قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: قنادان موظف به توزین و تعیین قیمت وزن جعبه و خالص شیرینی به صورت جداگانه هستند و رعایت نکردن این موضوع کم فروشی بوده و واحدهای متخلف در صورت رعایت نکردن وزن خالص به تعزیرات حکومتی معرفی می‌گردند.

حسین پور بیان کرد: از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلو گرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای اوزان، ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد معتبر باشد.

وی ادامه داد: بازرسان این اداره کل علاوه بر نظارت بر خالص فروشی شیرینی و زولبیا بامیه بر استاندارد بودن اجزا تشکیل دهنده شیرینی‌ها از جمله شکر، روغن و آرد نیز کنترل و نظارت خواهند داشت.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام عید و ماه مبارک رمضان و ضرورت صیانت از حقوق شهروندان، تمرکز گشت‌های ویژه بازرسی متشکل از بازرسان استاندارد اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر صنوف قنادان، لبنیات فروشی‌ها، پروتئین فروشی‌ها، میوه و تره بار افزایش داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1090045

مهمترین اخبار ایران و جهان: