نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 21:49

اردوگاه مازندران در هفت تپه احداث می شود

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به این که هفت تپه محل عروج 154 شهید است، گفت: مجوز ساخت اردوگاه در این منطقه گرفته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی شامگاه چهارشنبه در جمع زائران راهیان نور در منطقه هفت تپه به نقش مازندران در دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: رزمندگان لشکر ویژه ۲۵ کربلا در سال‌های دفاع مقدس رشادت‌ها و دلاوری‌های زیادی نشان دادند.

وی با بیان اینکه هفت تپه با حضور دو شهید گمنام رونق و برکت گرفت، افزود: هفت تپه قلب بچه‌های جنگ است؛ اینجا محل آموزش، سازماندهی و اعزام رزمندگان به عملیات هااست و شهدا عاشقانه در این مکان زندگی کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه لشکر ۲۵ کربلا از اوایل سال ۶۴ در این مکان مستقر شده است، گفت: در سال‌های اخیر به همت فرماندهان و سرداران دفاع مقدس استان مجوز ساخت اردوگاه را گرفتیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه اینجا محل عروج ۱۵۴ شهید است، تصریح کرد: ۷۲ شهید مازندرانی، ۱۲ شهید از یاسوج، ۳۳ شهید گلستان و ۴۰ شهید از سمنان در این مکان به شهادت رسیدند.

این مسئول با بیان اینکه با پیگیری‌های سپاه کربلا و بنیاد حفظ آثار استان و ستاد مردمی احیای هفت تپه، این منطقه احیا شد، گفت: برای احیای این مکان از سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مجوز اردوگاه را گرفتیم.

وی به نقش شهید بلباسی در ستاد احیای هفت تپه اشاره کرد و افزود: بیش از ۶ هزار هکتار زمین دست لشکر ۲۵ کربلا بود و حضور رهبر معظم انقلاب در این منطقه از افتخارات است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام، مردم هستند، تصریح کرد: ما بدون مردم قدرت نداریم و افتخار سپاه این است که به دریای مردم وصل است.

این مسئول با بیان اینکه هفت تپه با پشتیبانی و حضور مردمی احیا می‌شود، تصریح کرد: همچنین هفت تپه نمادین در مساحت ۲ هزار متر زمین، ۲۲ سنگر، ۱۴ چادر برای گردان‌های ثابت و المان شهید شیرسوار در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در حال ساخت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به نقش مازندران در دفاع مقدس ادامه داد: مازندران در زمان جنگ ده یگان را پشتیبانی می‌کرد و ساخت هفت تپه و سوسنگرد از افتخارات مردم دیار علویان است.

سردار ملکی گفت: از سال ۵۹ تا آغاز ۶۳ در مازندران جنگ بود و برای پاکسازی یک میلیون و ۸۰۰ هکتار جنگل ۵ هزار نیروی مازندرانی، گلستانی و گیلانی در ۵۰ پایگاه عملیاتی سازماندهی شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095345

مهمترین اخبار ایران و جهان: