نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 17:52

۶۰۰ روستای محروم مازندران آبرسانی می شود

جویبار - مدیرعامل آبفا مازندران گفت: ۶۰۰ روستای استان با اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومان با حمایت دولت آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد برارزاده عصر پنجشنبه در آئین افتتاح آبرسانی به ۷۰ روستای محروم استان با بیان اینکه در دولت سیزدهم آبرسانی به ۱۰ هزار روستا با اعتبار بیش از هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت، گفت: در استان مازندران طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستا و اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومان تأیید شده است.

وی یا بیان اینکه درخواست اعتبار برای آبرسانی به روستاهای استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و از این مبلغ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و انتظار داریم کل این اعتبار تخصیص یابد.

وی ادامه داد: آبرسانی به ۱۹ مجتمع و ۱۲۸ روستا از محل صندوق توسعه ملی بوده که با حمایت مسئولان و نمایندگان، سهم مازندران به ۶۰۰ روستا با ۷۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت آبفا گفت: به منظور اجرای طرح‌های آبرسانی در سطح استان به اعتبارات اندک ملی و استانی اکتفا نکردیم وبه سمت منابع دیگر نیز رفتیم.

وی بیان کرد: ازمحل بنیاد احسان اجرای طرح آبرسانی به ۴۰ روستا با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

برارزاده در خاتمه گفت: در این پروژه اجرای شبکه به طول ۱۲۹ هزارو ۳۰۰ متر و خط انتقال ۱۷ هزارو ۵۰۰ متر انجام شده است و جمعیت برخوردار از این طرح ۳۷ هزار نفر با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083689

مهمترین اخبار ایران و جهان: