نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 10:47

امام جمعه سمنان: روش‌های نوین رسانه‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌کارگیری شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بهره‌گیری از روش‌های نوین رسانه‌ای و تبلیغی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست و گفت: ارزش‌های دفاع مقدس باید از حلقه‌های بسته به عموم جامعه گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی دومین کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: یادواره‌ها و کنگره‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شوند، فرصت مناسبی است تا ما نیز از نور خورشید شهدا بهره‌مند شویم.

وی با تقدیر از برگزاری منظم جلسات هماهنگی کنگره سه هزار شهید استان سمنان افزود: کنگره سه هزار شهید استان از آن برنامه‌هایی است که یک موج فرهنگی بزرگ و مؤثر در جامعه ایجاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بهره‌گیری از روش‌های نوین رسانه‌ای و تبلیغی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را ضروری دانست و گفت: گردآوری آثار و مستندات سه هزار شهید استان اقدام ارزشمندی است که باید در تمام کمیته‌های کنگره دنبال شود.

مطیعی با تأکید بر ضرورت ارتباط‌گیری کمیته‌های کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان با نسل جوان بیان کرد: طراحی سامانه‌ای برای معرفی شهدای کمتر شناخته‌شده به اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان، یکی از اقداماتی است که می‌تواند به انتقال معارف هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان کمک کند.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بتوانیم گروه‌های غیرفعال جامعه را به اقشاری فعال، مؤثر و مطلع تبدیل کنیم و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس را از حلقه‌های بسته به کلیت جامعه تعمیم دهیم.

امام جمعه سمنان با یادآوری سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس گفت: حفظ وحدت اقشار مختلف مردم، امیدبخشی و اعتمادسازی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مهم‌ترین محور توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بود که دست‌اندرکاران برگزاری کنگره، باید به این توصیه‌ها توجه کنند.

مطیعی با تأکید بر جایگاه ولایت فقیه در وصیت‌نامه شهدای انقلاب اسلامی افزود: متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی مسؤولان، چهره‌ها و شخصیت‌ها حتی در برنامه‌های صدا و سیما، نظامِ مبتنی بر ولایت فقیه را زیر سؤال می‌برند که این امر نشان می‌دهد هنوز درک درستی از جایگاه و نقش ولایت فقیه وجود ندارد و باید در کنگره سه هزار شهید به موضوع ولایت فقیه توجه شایسته‌تری صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در پایان سال جاری گفت: باید مراقب بود ابعاد مختلف کنگره سه هزار شهید استان سمنان در شهرستان‌های مختلف به بستر تبلیغات جریانات سیاسی، افراد و یا نامزدهای انتخابات آتی تبدیل نشود.

در این جلسه، حکم ریاست شورای سیاست‌گذاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان توسط سردار عبدالرضا آزادی به نمایندگی از رئیس سازمان بسیج مستضعفین به حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان اعطا شد.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177589

مهمترین اخبار ایران و جهان: