نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 11:46

ایجاد ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان امسال در دستور کار است

اصفهان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با اشاره به بازگشت ۳۷۶ واحد کوچک و بزرگ به چرخه تولید در سال گذشته، گفت: امسال نیز ایجاد ۶۹هزار شغل برای مردم استان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا نقش صبح پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان اصفهان با اشاره به شعار سال (مهار تورم - رشد تولید) اظهار داشت: برای تحقق شعار امسال باید عملیات و برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام دهیم و اگر می‌خواهیم اتفاق مبارکی در اقتصادی کشور رخ دهد باید به سمت مردمی‌سازی اقتصاد حرکت کنیم و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید فراوانی داشتند.

لزوم حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاری و تولید در استان اصفهان

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، مردمی‌سازی اقتصاد است، افزود: متأسفانه هنوز ۸۰ درصد اقتصاد کشور ما دولتی است و اگر حمایت‌ها و تسهیلگری‌های دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی استان به این سو نرود که سرمایه‌ها، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان واقعی را مورد حمایت قرار دهیم، بدون شک اتفاق مبارکی هم در بحث رونق اقتصاد و رشد تولید رقم نخواهد خورد.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان تصریح کرد: مسئولان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اصفهان باید حداکثر حمایت، تسهیلگری و پشتیبانی خود را از مباحث سرمایه‌گذاری و تولید در استان داشته باشند؛ البته روند خوبی شکل گرفته است و نواقصی هم وجود دارد اما آمارها نشان‌دهنده آینده‌ای روشن است.

نقش با تأکید بر امیدواری فعالان اقتصادی به آینده، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی باید در میدان باشند تا بتوان شاخص‌های استان را رشد داد و یکی از مهم‌ترین این شاخص‌ها، مقوله سرمایه‌گذاری است.

وی تغییر نگرش و رفتار نسبت به سرمایه گذار را از مهم‌ترین اقداماتی دانست که باید امسال در حوزه اقتصاد صورت گیرد و در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تغییر و تحول در نگرش و رفتار اتفاق افتاد، آن زمان با کمک همه شما فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان می‌توانیم اقدامات خوبی را در استان رقم بزنیم.

۹ طرح اقتصادی پیشران در دستور کار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان تأکید کرد: در ۹ ماهه اول سال گذشته اقتصاد استان اصفهان بدون نفت ۳/۳ درصد و با نفت ۹/۲ درصد رشد داشته است و پیش‌بینی می‌شود اگر آمار یک‌ساله ارائه شود، این عدد افزایش داشته باشد.

وی با اشاره به طرح‌های اقتصادی پیشران استان، تشریح کرد: در استان ۹ طرح اقتصادی پیشران را در دستور کار داریم که در سال گذشته بسیاری از آنها محقق شد. یکی از آنها «دهکده لجستیک» بود که برای اولین‌بار در کشور و پس از دوازده سال بلاتکلیفی مجوز تأسیس آن صادر شد و عملیات اجرایی آن در حال آغاز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم ایجاد سالی یک میلیون شغل در کشور است، افزود: تعهد شغلی استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۸۰ هزار شغل بوده که بر اساس آمار سامانه رصد وزارت کار، بیش از ۹۳ درصد آن محقق شده و امسال نیز سهم استان اصفهان ایجاد ۶۹ هزار شغل است.

نقش اظهار داشت: استان اصفهان پس از استان تهران دومین استان دارای منابع و مصارف بانکی است درصورتی‌که در ابتدای دولت سیزدهم استان اصفهان جزو آخرین استان‌های دارای منابع و مصارف بانکی بود.

بازگشت ۳۶۷ واحد کوچک و بزرگ به چرخه تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به سهم استان در ارائه تسهیلات بخش تولید، خاطرنشان کرد: سهم استان اصفهان در تسهیلات بخش تولید ۵۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۳۲ هزار میلیارد تومان آن طی ۱۸ ماه گذشته به تولیدکنندگان ارائه شده است. این آمار از تسهیلات ارائه شده به شرکت‌های بزرگ مانند مجتمع فولاد مبارکه و پالایشگاه اصفهان مجزا است.

نقش با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۹۰۰و احد تولیدی راکد و غیرفعال وجود داشت که از ابتدای دولت سیزدهم ۳۷۶ واحد کوچک و بزرگ به چرخه تولید بازگشت، افزود: در زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1144845

مهمترین اخبار ایران و جهان: