نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 09:03

همدلی شیعه و سنی گلستان در دفاع از قدس/ پرشورتر از همیشه می آییم

گرگان- روحانیون و اساتید دانشگاهی شیعه و سنی گلستان در آستانه آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس، ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر حمایت خود از فلسطین را اعلام کردند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ۴۴ سال قبل و با ابتکار تاریخ‌ساز و تعیین‌کننده، امام خمینی (ره)، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف به یک مسأله بین‌المللی و آرمان جهانی تبدیل شد.

این اقدام تاریخ ساز بنیانگذار انقلاب اسلامی، علاوه بر ثمرات و دستاوردهای پرشمار برای ملت ستم دیده فلسطین، موجبات وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و شیعه سنی در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی شد.

حمایت گسترده شیعه و سنی از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین سبب شده تا امروزه شاهد ضعف و استیصال کم سابقه اشغالگران و صهیونیست‌ها باشیم و روزهای پایانی عمر نکبت بار آنها نمایان‌تر شود.

فردا جمعه (۲۵ فروردین)، همان روزی است که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواسته که برای کوتاه کردن دست اسرائیل غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و از همه مسلمانان جهان دعوت کرده تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین نشان دهند.

در آستانه این روز بزرگ روحانیون شیعه و سنی و اساتید مراکز دانشگاهی در گلستان بار دیگر ضمن محکومیت اقدامات ددمنشانه اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در قدس شریف، بر حضور گسترده و پرشور آحاد مردم در یوم الله روز قدس تاکید کردند.

همدلی شیعه و سنی گلستان در دفاع از قدس/ پرشورتر از همیشه می آییم

روز قدس نماد یکپارچگی امت اسلامی است

رئیس مرکز اسلامی گلستان در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: روز جهانی قدس سمبل یکپارچگی امت اسلام علیه جبهه کفر و سرآغازی برای نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است.

قدس شریف تجلی مصاف جنود توحید در برابر جینود طاغوت استحجت الاسلام نورعلی دیلم بیان کرد: روز قدس، سمبل و نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین و اتحاد مسلمانان علیه رژیم جعلی صهیونیستی و سرآغازی برای نابودی اسرائیل است.

وی افزود: روز قدس، روزی است که آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان در مقابل غاصبان و اشغالگران صهیونیست ایستادگی می‌کنند.

دیلم گفت: روز جهانی قدس یادگار و میراث بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برای ایجاد فریادی واحد در میان مسلمانان است که در این روز علیه دشمنی‌های استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل بلند می‌شود.

جبهه رهایی قدس فراسرزمینی شده است

عضو هیأت علمی دانشگاه گلستان هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: قدس شریف در گذر تاریخ تمدن، تجلی مصاف جنود توحید در برابر جنود طاغوت و شیطان بود و اکنون بهتر از گذشته شاهد مصاف تمدنی ملت‌های موحد و مقاوم اما مظلوم در برابر دولت‌های استکباری از جنس صهیونیستی، آمریکایی و اروپایی هستیم.

مصیب عباسی افزود: در ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی ایران جبهه رهایی قدس، فراسرزمینی و فرامذهبی و فراقومیتی شده است.

همدلی شیعه و سنی گلستان در دفاع از قدس/ پرشورتر از همیشه می آییم

وی گفت: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی حضرت امام خمینی بستر جهانی برای مصاف تمدنی جبهه قدس با جریان استکباری را فراهم کرده است.

عباسی گفت: تظاهرات صدها میلیون نفر در گستره جهانی در روز قدس دلیل بارزی بر همگرایی ملت‌های عاقل و ستم کشیده و دشمن شناس با فلسطینیان و آرمان های قدس است.

وی ادامه داد: قدس جنایت‌های آشکار صلیبیان را در قرون ۱۱ و۱۲ میلادی دید اما تسلیم نشد، قدس شریف، اشغال گری صهیونیست‌ها را از ابتدای قرن بیستم میلادی تاکنون می بیند ولی هر روز در مسیر مصاف تمدنی مقاوم‌تر و آینده سازتر می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه گلستان ادامه داد: قدس امروز قدرتمندتر و مقاوم تر از دیروز است و با ایجاد جبهه مقاومت نوین از غرب آسیا و شمال آفریقا امید گروه‌ها و جریان های مبارز فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی و همچنین حزب الله لبنان و انصارالله یمن را بیش از پیش افزایش داده است.

عباسی افزود: عصبانیت صهیونیست‌ها در ماه رمضان ۱۴۰۲ و بهم ریختگی درونی آن حکایت از ثمربخش بودن مبارزه ملت‌ها علیه جریان استکباری است و امید است با لطف خداوند وجد و جهد مسلمانان شاهد افول نهایی هژمون جریان سلطه واستکبار در جهان و ایجاد دولت مستقل فلسطین از بحر تا نهر وانسجام واتحاد کشورهای اسلامی تحت ولاءقرآن باشیم.

وی گفت: شرکت در راهپیمایی روز قدس جمعه ۲۵ فروردین نمایش دیگری از قدرت ملت‌های حامی قدس است و ایران قوی و انقلابی در این زمینه پیشتاز و پیشگام است.

حضور در راهپیمایی یک وظیفه شرعی است

امام جمعه اهل سنت شهر خواجه نفس گمیشان هم با اشاره به ضرورت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیسم جهانی به خبرنگار مهر، گفت: آزادی قدس شریف به راهبرد مشترک مسلمان جهان تبدیل شده است.

همدلی شیعه و سنی گلستان در دفاع از قدس/ پرشورتر از همیشه می آییم

حاج امانگلدی حنفی اظهارکرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با صهیونیسم جهانی یک تکلیف شرعی واجب بوده و خوشبختانه شاهد آن هستیم که آزادی قدس شریف به راهبرد مشترک مسلمان جهان تبدیل شده است.

وی افزود: مزین کردن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی (ره) عاملی برای همبستگی بیشتر مسلمانان و ابراز همدردی مردم جهان با فلسطین است.

آخوند حنفی اضافه کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک عالم و رهبر جهان اسلام با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، نسبت به برحق بودن مبارزات مردم فلسطین و اهمیت آزادی قدس تاکید کردند.

وی افزود: نامگذاری این روز باعث شد جهانیان از نقشه‌های شوم و برنامه‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین آگاه شده و ابعاد جنایت‌های این رژیم در مناطق مختلف فلسطین در طول بیش از نیم قرن مبارزه آشکار شود.

امام جمعه اهل سنت شهر خواجه نفس گمیشان گفت: امروز جهان اسلام و تمامی آزادی خواهان و صلح طلبان جهان وظیفه دارند که حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده و در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنند.

همدلی شیعه و سنی گلستان در دفاع از قدس/ پرشورتر از همیشه می آییم

روز قدس روز احیای ظلم ستیزی در جهان است

مدرس مدارس حوزوی اهل سنت گلستان هم در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: روز قدس، روز احیا و زنده شدن روحیه ظلم ستیزی و نمادی از هم افزایی جهان اسلام برای نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است.

حاج داوود آخوند بلکفه بیان کرد: این روز، میراث ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی و نشانگر عزم جدی مسلمانان ایران و جهان برای آزادسازی قدس از چنگال دژخیمان و رهایی مردم بی دفاع فلسطین از ظلم و آوارگی است.

وی گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی و معادلات سیاسی جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آخوند بلکفه ادامه داد: یقین دارم جمعه پیش رو خیابان‌های مناطق مختلف گلستان به ویژه ترکمن نشین میعادگاه شهروندان روزه داری خواهد شد که برای همراهی با همه هموطنان و مسلمانان جهان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی به صحنه خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز جهانی قدس، وعده‌گاه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای آزادی قدس شریف است لذا مردم گلستان پرشور تر از سنوات قبل در این عرصه حضور خواهند یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1144489

مهمترین اخبار ایران و جهان: