نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 11:47

اختصاص ردیف اعتباری به پارک فاوا در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: برای نخستین بار در این استان، در ردیف بودجه سال ۱۴۰۲، برای پارک فاوا اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه (تاد) اقتصاد دیجیتال که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال اقتصاد آینده است.

وی گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد دیجیتال، انتظار می‌رود IOT در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و دیگر حوزه‌های اقتصادی در استان سمنان شکل بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان عنوان کرد: سهم اقتصاد دیجیتال این استان یک‌دهم اقتصاد کل استان است که باید زمینه افزایش سهم آن در همه بخش‌های اقتصادی فراهم شود.

صادقی بیان کرد: ضروری است تا تدوین بانک اطلاعاتی و اطلس وضع فعالان حوزه ICT و CT در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ضروری است تا سرفصل‌های مهم و کاربردی کارگروه پژوهش ذیل شورای برنامه‌ریزی استان سمنان به تصویب کارگروه تاد « اقتصاد دیجیتال» برسد، ادامه داد: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دومین کنفرانس «هوش مصنوعی» با همکاری دانشگاه سمنان و دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از اختصاص اعتبار به پارک فاوا در این استان، برای نخستین بار در ردیف بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال استان سمنان، امری ضروری و مهم است؛ چراکه استان سمنان ظرفیت لازم را به‌عنوان مرکز هوش مصنوعی در کشور دارا است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1159345

مهمترین اخبار ایران و جهان: