نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 18:04

کنگره شهدای استان مرکزی الگوی موفق برنامه‌های فرهنگی است

اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی الگوی موفق برنامه‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری بعد از ظهر سه شنبه در بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و فعالیت‌های ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از تجربیات موفق انقلاب اسلامی است که در بخش‌های مختلف به عنوان یک الگویی کارآمد و توانمند قابل استفاده است و امروز جامعه برای حرکت نیازمند الگوگیری از فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه دفاع مقدس دانشگاه بزرگ معارف ناب است، گفت: امروز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تحول آفرین خواهد بود و ملت ایران در گام دوم انقلاب برای فتح قله‌های بلند نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی مهمترین برجستگی فرهنگ دفاع مقدس را ما می‌توانیم خواند و افزود: در دفاع مقدس رزمندگان و جوانان غیرتمند همه تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند و امروز فرهنگ دفاع مقدس باید در جامعه نهادینه شود.

کنگره شهدای استان مرکزی الگوی موفق برنامه‌های فرهنگی است

نظری ادامه داد: جهاد تبیین مهمترین مطالبه رهبری و وظیفه همه در قبال فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک حماسه هویت ساز است و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه در استان سرمایه ارزشمند ستاد کنگره شهدای استان مرکزی وجود دارد که موفق ترین تشکیلات در حوزه ایثار و شهادت و فعالیت‌های فرهنگی است و باید این ستاد روز به روز تقویت شود.

وی افزود: فعالیت‌های کنگره شهدای استان مرکزی در گام اول و دوم بسیار مطلوب و اثربخش بوده و کنگره شهدا در بسیاری از بخش‌ها الگوهای موفق ارائه داده و خصوصاً در مردمی بودن، ایجاد انسجام و هماهنگی بین سایر دستگاه‌ها بسیار موفق عمل کرده و بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی استان از برکات و دستاوردهای برگزاری کنگره شهدای استان است.

نظری تأکید کرد: عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد کنگره‌های شهدای استان‌ها یک وظیفه همگانی و خوشبختانه ایشان در خصوص کنگره شهدای استان بیانات بسیار راهگشا و حکیمانه ای داشتند که باید به آن توجه ویژه شود و چراغ راه مسئولین استان است.

کنگره شهدای استان مرکزی الگوی موفق برنامه‌های فرهنگی است

وی خاطر نشان کرد: همانگونه که استان مرکزی در دفاع مقدس بسیار موفق عمل کرده امروز باید در فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام باشد و فعالانه عمل کند و همه دستگاه‌ها در این راستا تکلیف دارند و باید در کنار ستاد کنگره شهدای استان نقش آفرینی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158089

مهمترین اخبار ایران و جهان: