نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 18:04

برنامه‌های حساب‌شده برای ارتقای معیشت معلمان داریم

کرج- استاندار البرز گفت: علاوه بر برنامه ریزی های حساب شده برای ارتقای رفاه و معیشت معلمان درصدد هستیم که امسال هفته بزرگداشت مقام معلم را با شکوه و اهتمام ویژه ای برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی بعد از ظهر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک حلول عید سعید فطر، افزود: همه با هم باید دست در دست یکدیگر بدهیم و برای حل و جبران مشکلات و کمبودهای حوزه آموزش و پرورش استان اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های ذیل این شورا باید پویا باشند تا با همفکری و تعامل برای صیانت و تکریم معلمان شاغل و بازنشسته برنامه ریزی کنیم، ادامه داد: باید در نظر داشته باشیم که تمامی مجموعه کارکنان دولت در شرایطی مشابه معلمان بلحاظ حقوق و مزایا قرار دارند ولی نمی‌توان نقش معلم در آینده فرزندانمان را نادیده گرفت بنابراین رسیدگی به معیشت و دغدغه‌های معلمان یک اصل مهم و اساسی محسوب می‌شود.

عبداللهی گفت: در نشست با جمعی از مدیران مدارس از نزدیک دغدغه‌های آنها را متوجه شدم، مدیران مدارس را باید حمایت کنیم که تمرکز خود را بر روی برنامه ریزی جهت آموزش و پرورش دانش آموزان بگذارند و از تأمین امکانات و زیرساخت‌های این بخش فارغ باشند.

وی افزود: کرامت و شأن معلمان را باید حفظ کنیم و حتی کوچک‌ترین اقدامات را برای انرژی بخشی به معلمان و تکریم آنها مد نظر داشته باشیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه امکانات تفریحی و رفاهی برای معلمان را با استفاده از ظرفیت‌های استان مهیا کنیم، گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی، دشمنان از طریق عملیات‌های روانی، مدارس را مورد هدف و هجمه قرار داده اند، باید در کنار مدارس و معلمان باشیم.

وی افزود: باید در کنار نهضت مدرسه سازی در استان، ساخت مجموعه‌های ورزشی برای دانش آموزان و معلمان را نیز با جدیت دنبال کنیم. برای این منظور جلب مشارکت بخش خصوصی، خیرین و فعالان اقتصادی را در دستور کار قرار داده ایم و تاکنون نتایج خوبی نیز حاصل شده است.

عبداللهی گفت: نوسازی، زیباسازی و تأمین امکانات مدارس را باید براساس اولویت با مشارکت شهرداری‌های استان در برنامه قرار دهیم.

وی با اشاره به اهداف قرارگاه تبیین استان، افزود: در این رابطه باید اقدامات و برنامه‌های نظام و رویکرد دولت محترم سیزدهم را تشریح کنیم، مردم اگر از اهتمام و دلسوزی کارگزاران خود در نظام مقدس جمهوری اسلامی بخوبی آگاه شوند، حملات دشمنان به خودی خود خنثی می‌شود.

در این نشست استاندار البرز با درخواست آموزش و پرورش استان مبنی بر اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی، شوراهای اسلامی و شهرداران استان مکلف به پیش بینی برنامه‌های ویژه برای گرامیداشت مقام معلم شوند، موافقت کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160201

مهمترین اخبار ایران و جهان: