نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 08:45

میزان تخصیص آب به گناوه افزایش یافت

گناوه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرگفت: تخصیص آب به گناوه از خط انتقال کوثر در سال جاری بیشترین افزایش را داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تخصیص آب هر شهرستان بر اساس جمعیت هر شهرستان و مصوبات وزارت نیرو است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: در شهر گناوه علی رغم اینکه سهمیه و تخصیص آب دریافتی آب و فاضلاب استان بوشهر از خط انتقال کوثر هیچ گونه افزایشی نداشته است ولی بر اساس آمار مقایسه‌ای سال جاری و نیز سال گذشته این شهر بیشترین افزایش سهمیه آب را از خط انتقال کوثر در استان در سال جاری داشته است.

وی گفت: میزان ورودی آب به شهرستان گناوه در سه ماهه اول سال‌جاری رقم یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۷۷۵ متر مکعب معادل ۲۳ هزار و ۹۸۵ متر مکعب در روز و ۲۷۷ لیتر بر ثانیه است در حالی که در مدت مشابه سال قبل این رقم به میزان یک میلیون و ۷۶۶ هزار و ۳۶۲ متر مکعب معادل ۲۱ هزار و ۵۴۱ متر مکعب روزانه و ۲۴۹ لیتر بر ثانیه بوده است.

وی اضافه کرد: بر همین اساس سهمیه آب در شهر گناوه ۱۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

عدم واگذاری انشعاب به خانه باغ‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود هم اکنون سهمیه شهر گناوه نسبت به سهمیه مصوب وزارت نیرو حدود ۷۰ درصد و نسبت به سهمیه حداکثری استان حدود ۲۰ درصد مازاد تخصیص دارد.

وی گفت: یکی از چالش‌ها و مشکلاتی که شرکت آبفا در بعضی از شهرستان‌ها از جمله گناوه با آن روبرو است علی رغم نرخ رشد پایین و طبیعی جمعیتی آن شهرستان‌ها، رشد فزاینده خانه باغ‌ها و دست اندازی به شبکه‌های توزیع است.

عالی یادآور شد: عدم واگذاری هر نوع انشعاب به خانه باغ‌ها و قطع و کنترل انشعابات فعلی از سیاست‌های این شرکت در مواجه با این قبیل اماکن است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: امیدواریم با رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکین تابستان پیش رو را با کمترین چالش در این شهرستان سپری کنیم.

خدمت رسانی و افزایش رضایت مردم استان که قطعاً رضایت پروردگار متعال را نیز در پی خواهد داشت در راستای اهداف عالیه دولت سیزدهم بالاترین هدف در مجموعه شرکت آبفا استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1279301

مهمترین اخبار ایران و جهان: