نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 12:58

مدیران شهری اصفهان شرایط را برای سرمایه‌گذاران تسهیل کنند

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما اینجاییم که سپر بلای سرمایه‌گذاران باشیم اما مدیران شهری نیز باید بر این موضوع همت داشته باشند که گاهی بعضی رفتارها و اجتهادهای سلیقه‌ای خود بر این بروکراسی اضافه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ظهر امروز در نطق میان دستور نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به اتفاقات خوب هفته‌های اخیر در سطح کشور اظهار کرد: این اتفاقات نشان داد که هم می‌شود در میدان و هم دیپلماسی و هم حوزه علمی دستاورد داشت و هم ثمره این اقتدار را در معیشت مردم و حرکت بهتر کشور در مسیر چشم انداز تمدن اسلامی شاهد باشیم. 

وی افزود: امیدواریم مسیر پرقدرت دولت مردمی با تبیین به موقع دستاوردها ادامه داشته باشد و شاهد تداوم رکوردهایی نظیر کاهش بی سابقه تورم در یک ماه در ادوار دولت‌ها و عبور از میانگین رشد اقتصادی دو برابر در دو ساله اول دولت نسبت به دولت قبل در ماه‌های آتی باشیم تا تاثیرات عملی آن را در زندگی مردم و همبستگی اجتماعی نیز شاهد باشیم.

صالحی با اشاره به بندهای قانونی مبنی بر اینکه دفتر مجله و روزنامه و شرکت‌های دانش بنیان مشمول شرایط مطب‌ها و دفاتر وکالت برای استقرار در ساختمان‌های مسکونی هستند، گفت: ظاهرا در برخی مناطق با وجود مصوبه تکمیلی شورا، این موضوع رعایت نمی‌شود و تفاسیر متفاوتی از این بند قانونی لحاظ می‌شود که لازم است شهردار نسبت به این نطق و تذکر، اجرایی شدن آن را به مدیران مناطق تاکید کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تفاهم‌نامه‌ها و مجموعه اقدامات شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان عنوان کرد: این اقدامات نگرانی جدی ما را نسبت به تکرار برخی خاطرات مشابه و زیان‌های شرکت و بی توجهی به محورهای فعالیتی مشخص شده توسط شورا و شهرداری برانگیخته است.

وی تصریح کرد: اینگونه شرکت‌ها که سرمایه‌دار اصلی آن مردم هستند نباید محل آزمون و خطا و ویترین تبلیغاتی برخی افراد و بدون محتوا شود که نه تنها ماموریت خود را دنبال نمی‌کند بلکه در مسیر ماموریت‌های ابلاغی مدیریت شهری هم ایجاد اخلال می‌کند.

صالحی افزود: مأموریت‌هایی بلاتکلیف و ناتمام در این شرکت است که نتوانسته به آن جامه عمل بپوشاند و در کنار عدم شفافیت سبب انحراف از وظایف شده که علاوه بر این خبر ناترازی و عدم تناسب حجم کار با پرداخت‌های رده مدیریتی این شرکت بر نگرانی‌های ما افزوده است که با تدبیر شهردار، این مجموعه به ریل اصلی فعالیت خود برگردد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید هفته گذشته از مجموعه سکوی زباله میدان جوان گفت: در این مجموعه، حجم ورودی بازیافت به مجموعه و حجم بازیافت تفکیک نشده در سکو با آمارهای مدنظر شورا فاصله دارد، نکته دوم این است که دپو و تفکیک بازیافت این مجموعه در اختیار یکی از شرکت‌های خدماتی تابعه است که اشکالات جدی به عملکرد و نظم مجموعه وارد کرده و نیاز به تدبیر فوری دارد.

وی با اشاره به لزوم فعال شدن همه ظرفیت‌های خطوط اتوبوسرانی گفت: باتوجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت و اینکه مقدمه‌ای برای سال تحصیلی باشد این اقدام باید در دستور کار قرار گیرد.

صالحی اضافه کرد: یکی از بی‌سابقه‌ترین اقدامات مدیریت شهری در این دوره خرید ۲۸۵ دستگاه اتوبوس در یک سال بود که باید تلاش شود با فعال‌سازی همه ظرفیت‌های موجود و جدید و در چرخه قرار گرفتن بیش از ۱۵۰ اتوبوس زمین‌گیر شده مردم طعم شیرین کارآمدی را درک کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به رغم قراردادهای کم سابقه در حوزه سرمایه‌گذاری شاهد بروکراسی سخت هستیم، خاطرنشان کرد: ما اینجاییم که سپر بلای سرمایه‌گذاران باشیم اما مدیران شهری نیز باید بر این موضوع همت داشته باشند که گاهی بعضی رفتارها و اجتهادهای سلیقه‌ای خود بر این بروکراسی اضافه می‌کند.

وی بیان کرد: انتظار این است که نه تنها همه ساختارها برای سرمایه‌گذاری جدید تسهیل شود بلکه برای تعیین تکلیف پروژه‌های قبلی با سرعت و کرامت نیز باید عمل کنیم که مبادا با برخی ملاحظات به اسم قانون یا نظریه‌های حقوقی بر بندهای به پای سرمایه‌گذاران بیفزاید و مراجعه کنندگان را پشیمان از مراجعه به شهرداری کند.

صالحی با اشاره به برخی اتفاقات مثبت ماه‌ها و هفته‌های اخیر گفت: تلاش شورا برای شکل گیری اولویت‌بندی آغاز پروژه‌ها در سال جدید، تاکید بر رویکرد بازی و تفریح خانوادگی در برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، آرایش مجموعه شهرداری برای حل مشکلات قدیمی مردم در قالب بند ت تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ از اقدامات موثر اخیر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات از پروژه‌های مدیریت شهری در حوزه توسعه بازارهای روز شهرداری و تبدیل شدن مجموعه میادین به مرکز توزیع بی واسطه محصولات، خاطرنشان کرد: اظهارات معاون وزیر نشان داد که مدیریت شهری ظرفیت خوبی برای کمک به زنجیره تامین در سبد مصرفی خانوار دارد که امیدواریم با همکاری مدیران شاهد ایجاد دو مرکز توزیع بی واسطه مواد پروتئینی و تشکیل شبکه توزیع بی‌واسطه میوه و تره بار و روزبازارها باشیم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1307989

مهمترین اخبار ایران و جهان: