نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 16:58

۱۰۰ درصد اعتبارات صنایع‌دستی خراسان جنوبی تخصیص یافت

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه ۱۰۰ درصد اعتبارات صنایع‌دستی خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در دیدار با کارکنان حوزه صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اظهار کرد: خوشبختانه ۱۰۰ درصد اعتبارات صنایع‌دستی خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۷۶۰ فرصت شغلی در سال گذشته در حوزه صنایع‌دستی ایجاد شده است و صنایع‌دستی رتبه سوم اشتغال در خراسان جنوبی را کسب کرده است.

شاه وردی با تأکید بر اینکه کارگاه‌های صنایع‌دستی در سطح استان باید اجرا شود، اظهار کرد: بی شک تهیه و هزینه کرد تجهیزات آموزشی صنایع‌دستی باید در همان ردیف و شهرستان باشد.

وی بر لزوم پایش و بررسی خانه‌ها و کارگاه‌های صنایع‌دستی استان تاکید کرد و گفت: تمرکز آموزش‌های صنایع‌دستی استان بر روی رشته‌های مزیت‌دار خراسان جنوبی قرار گیرد تا بتواند به نتیجه مطلوب دست پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: با آموزش و تقویت رشته‌های مزیت‌دار باید تلاش کنیم هر شهرستان یک روستا و یک شهر ملی صنایع‌دستی داشته باشد.

شاه وردی همچنین در زمینه مرمت باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند بیان کرد: در ادامه مرمت حوض‌های خیابان مرکزی (اصلی) باغ رحیم‌آباد حوض شمالی باغ و عمارت رحیم‌آباد در حال مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: در جریان مرمت این حوض دو کف جدید پیدا شد که متعلق به دوره‌های اولیه باغ است و در ۸۰ سانتی‌متری از کف فعلی حوض قرار دارد. شاه‌وردی گفت: عملیات شناسایی و بررسی حوض توسط گروه مرمت اداره‌کل در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311289

مهمترین اخبار ایران و جهان: