نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 10:42

توسعه زیرساخت های ورزشی در مناطق محروم زیرکوه مورد توجه قرار گیرد

بیرجند- رئیس اداره ورزش و جوانان زیرکوه گفت: طی سال گذشته زیرساخت های ورزشی خوبی در برخی مناطق فراهم شده اما می طلبد با همراهی مسئولان مربوطه توسعه این زیرساخت ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ورزش لازمه پویایی و نشاط هر جامعه بوده و نشاط اجتماعی در سایه تحرک و پویایی اتفاق می‌افتد. از این رو لازمه یک جامعه پویا در گرو داشتن شهروندانی سالم است.

بدیهی است گسترش ورزش در میان مردم می‌تواند علاوه بر نشاط و شادابی، مشکلات زیادی از جمله آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها را هم کاهش دهد. در این بین توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق محروم و مرزی مانند زیرکوه دوچندان است. شهرستانی با استعدادهای زیاد ورزشی که در دو میدانی و تیر کمان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگرچه تاکنون اقداماتی در راستای تأمین زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان انجام شده اما نیاز است توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار متولیان قرار گیرد تا شادی بخش روحیه جوانان و نوجوانان روستایی باشد.

لزوم توجه به توسعه ورزش در زیرکوه

جعفر علی آبادی، رئیس اداره ورزش و جوانان زیرکوه در گفت و گو با مهر بیان کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود در مناطق مرزی، باید حوزه ورزش و جوانان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان زیرکوه بیش از دو هزار و ۲۰۰ ورزشکار سازمان یافته دارد، افزود: همچنین این شهرستان دارای ۵۵ سانتی متر سرانه ورزشی بوده که ۲۶ تر سرانه سرپوشیده و حدود ۳۰ متر سرانه روباز ورزشی است.

علی آبادی با بیان اینکه در راستای توسعه ورزش از هیئت‌های برنامه محور ورزشی حمایت می‌کنیم، گفت: طی سال گذشته زیرساخت‌های ورزشی خوبی در برخی مناطق فراهم شده اما می‌طلبد با همراهی مسئولان مربوطه توسعه این زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

احداث ۲ پروژه بزرگ ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان زیرکوه ادامه داد: در حال حاضر در بسیاری از مناطق، زیرساخت چمن وجود دارد اما روشنایی ندارد که برای تأمین این کمبودها پیگیری می‌کنیم.

وی از کلنگ زنی سالن چند منظوره در روستای «بارنجگان» خبر داد و گفت: احداث این پروژه نه تنها امنیت مرز و توسعه ورزش را به دنبال دارد بلکه می‌تواند در مواقع بحران به عنوان سوله استفاده شود.

علی آبادی با بیان اینکه در حال حاضر سه سالن ورزشی در سطح شهرستان زیرکوه وجود دارد که استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقات استانی و کشوری را ندارد، گفت: احداث سالن استاندارد هزار و ۲۰۰ نفره را در دستور کار قرار داریم تا علاوه بر استعداد یابی جوانان، میزبان رویدادهای ورزشی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292089

مهمترین اخبار ایران و جهان: