نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 14:28

سد معبر؛ بی‌توجهی مغازه‌دار یا سوءمدیریت شهرداری سنندج؟+فیلم

سد معبر در خیابان‌ها و پیاده‌روهای کم‌عرض هسته مرکزی شهر سنندج، گله‌مندی‌های شدید و مشکلاتی را برای رفت‌وآمد شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سد معبر مغازه‌ها در سنندج، به خصوص در خیابان‌های فردوسی، طالقانی و انقلاب در هسته مرکزی این شهر، به معضلی جدی تبدیل و باعث نارضایتی شهروندان و اخلال در رفت و آمد شده است.

بر اساس گزارش میدانی و مشاهدات عینی خبرنگاران تسنیم؛ مغازه‌داران با قرار دادن کالا و اجناس خود در پیاده‌روها، فضای عبور و مرور عابرین پیاده را اشغال کرده و عبور و مرور را به خصوص برای سالمندان، معلولان و کالسکه‌ها با مشکل روبرو کرده‌اند.

سد معبر مغازه‌ها علاوه بر مشکلات عبور و مرور، باعث ایجاد ترافیک، آلودگی صوتی و بصری و همچنین افزایش خطر تصادفات می‌شود. وضعیتی نابهنجار که نظم و زیبایی شهر را از بین برده و چهره‌ای آشفته و ناخوشایند به آن داده است.

عدم نظارت کافی و مماشات از سوی مسئولان متولی شهرداری، باعث شده که مغازه‌داران بدون هیچ‌گونه واهمه‌ای اقدام به سد معبر و استفاده از پیاده‌رو برای عرضه کالاهای خودکنند! ضعف فرهنگ قانون‌مداری و عدم آگاهی و یا بی‌توجهی برخی از مغازه‌داران به قوانین و حقوق شهروندان، از دیگر علل این معضل است در حالی‌که شهرداری باید با تشدید نظارت بر فعالیت مغازه‌ها و برخورد قاطع با متخلفان، از ادامه سد معبر جلوگیری کند.

البته در سال‌های اخیر، شهرداری سنندج اقداماتی برای ساماندهی سد معبر در سطح شهر انجام داده اما ناکافی است و هیچ‌گاه منتج به نتیجه نشده و همچنان شاهد سد معبر توسط مغازه‌ها در برخی خیابان‌ها هستیم. در پی گزارشات و نارضایتی شدید مردمی، خبرنگاران تسنیم در راستای رسالت ذاتی این موضوع را پیگیری کرده که در ادامه از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

شهروندان سنندجی از اینکه این روزها رفت و آمد در خیابان‌های شهر سنندج به دلیل سد معبر دست‌فروشا ن و مغازهدارن سخت شده، به شدت گله‌مندند و مسئولان نیز همواره در حال وعده وعید و ادعاهای خلاف واقع!

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارتباط با مشکلات سد معبر و دست فروشان سطح شهر سنندج اظهار داشت: بحث سد معبر و بیکاری در سطح شهر معضل اجتماعی است که افراد جوان تحصیلکرده به سمت آن روی آورده و مغازه‌داران نیز رعایت نمی‌کنند.

مرتضی سنندجی، مدعی شد که چند روز اخیر بساط سد معبر مقابل مغازه‌دارن سطح شهر در خیابان‌های آزادی و میدان انقلاب جمع‌آوری شده است!

به گزارش تسنیم؛ مسئولان شهرداری در حالی از جمع‌آوری بساط سد معبر مقابل مغازه‌دارن خیابان‌های هسته مرکزی سنندج سخن به زبان آورده که گزارشات میدانی از وضعیت کنونی این خیابان‌ها بر خلاف این ادعاهاست که در ادامه با هم می‌بینیم:

 

.

 

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701489

مهمترین اخبار ایران و جهان: