نیوز سیتی!
06 فروردین 1403 - 12:36

استخراج ۷.۲ میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال و بختیاری

معاون سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۷.۲ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن فعال استان تولید و استخراج شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، امیرارسلان سیدین امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد 70 درصدی حقوق دولتی معادن استان، اظهار داشت:  هدف سال 1402 در خصوص استخراج مواد معدنی از معادن استان به صورت کامل محقق شده است.

وی با اشاره به وجود 106 واحد معدنی در سطح استان، بیان کرد: مجموعا در سالی که گذشت بیش از 7.2 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن فعال استان تولید و استخراج شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهمترین مواد معدنی استخراج شده از معادن استان، مطرح کرد: سنگ تزئینی، سنگ لاشه، خاک نسوز، سنگ گچ، سیلیس، سنگ آهک و مواد اولیه سیمان از جمله مواد معدنی استخراج شده هستند.

سیدین با اشاره به اینکه 262 محدوده معدنی در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: از این تعداد محدوده معدنی، 162 معدن دارای پروانه بهره‌برداری برای تولید و استخراج مواد معدنی هستند.

وی همچنین با اشاره به شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" خاطرنشان کرد: جهت تحقق شعار سال در حوزه معادن استان و فعال‌سازی معادن، محدوده‌های اکتشافی و معدنی بدون بهره‌بردار در کوتاه‌ترین بازه زمانی به مزایده گذاشته می‌شوند.

انتهای پیام/7540/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1690701

مهمترین اخبار ایران و جهان: